Slovenci imajo tudi po desetih letih še vedno najraje te blagovne znamke

Novice Forbes Slovenija 2. maja, 2025 09.09
featured image

Pet najmočnejših blagovnih znamk v Sloveniji tudi po desetih letih ostajajo na vrhu lestvice, ugotavlja družba Valicon. Pri tem je največji skok uspel znamki Alpsko mleko, ki se je s šestega mesta leta 2016 tokrat povzpela na prvo.

2. maja, 2025 09.09

V Valiconu so po desetih letih ponovno začeli s spremljanjem najmočnejših znamk v državi in na najmočnejših trgih jugovzhodne Evrope (Slovenija, Srbija, Hrvaška in BiH), poroča STA. Kot ugotavljajo, se glede na vse velike spremembe v zadnjem desetletju na lestvici ni zgodilo nič zelo pretresljivega.

Najmočnejše znamke ostajajo enake kot leta 2016: Alpsko mleko, Radenska, Milka, Barcaffe in Argeta. So pa te znamke na tokratni lestvici v nekoliko drugačnem zaporedju kot pred desetimi leti.

Kot so v sporočilu za javnost poudarili v Valiconu, je največji skok uspel znamki Alpsko mleko, ki se je s šestega mesta leta 2016 povzpela na prvo. Radenska je s tretjega mesta napredovala na drugo, Milka je padla z drugega na tretje, Barcaffe pa je s prvega zdrsnil na četrto mesto, poroča STA.

“Ob tem je treba poudariti, da je prvih pet znamk na lestvici zelo izenačenih, zato je pričakovati, da se bodo prevladujoče znamke visoko obdržale tudi v prihodnjih meritvah,” so zapisali v Valiconu.

Velik skok na lestvici uspel Perutnini Ptuj

Kot poroča STA, so se na novo lestvici pridružile znamke MU, Barilla in Nutella, velik skok pa je uspel tudi Perutnini Ptuj, ki se je z desetega mesta povzpela na šesto. Cedevita se je uvrstila na deseto mesto.

Leta 2016 je bilo sedem od desetih znamk na lestvici izvorno slovenskih, ena hrvaška in dve globalni, letos pa je bilo to razmerje podobno. Šest od desetih najmočnejših znamk je bilo izvorno slovenskih, tri globalne in ena hrvaška.

V Valiconu ob tem poudarjajo, da je bil vpliv sezonskosti leta 2016 definitivno občuten. Takratna lestvica je namreč temeljila na raziskavi, ki je bila izvedena septembra in je torej poletje dalo pospešek znamkam, ki poudarjajo osvežitev.

Ob tem so poudarili, da prenovljena metodologija predvideva več meritev v različnih sezonah, kar bo nevtraliziralo učinek sezonskosti.

Kot glavni indikator raziskave nastopa moč znamke. Moč znamke je izračunana na osnovi prepoznavnosti, izkušnje, njene uporabe in nepogrešljivosti, so pojasnili avtorji. Sloveniji so raziskavo izvedli med 5. in 7. aprilom, v anketi je sodelovalo 800 ljudi, starih od 15 do 65 let.