Avtomobilski velikani ob četrtletju z upadom dobička, prihodnost negotova

Posel Forbes Slovenija 30. aprila, 2025 16.48
featured image

V luči ameriških carin v Volkswagnu za preostanek leta napovedujejo poslovanje pri spodnjem robu napovedi, v Mercedes-Benzu in Stellantisu pa pravijo, da je celoletne rezultate v takšnih razmerah težko napovedati.

30. aprila, 2025 16.48

Mednarodni avtomobilski velikan Stellantis, del katerega so med drugim Jeep, Peugeot in Fiat, je zaradi negotovosti, ki jih povzročajo ameriške carine, začasno opustil napoved celoletnega poslovanja, poroča STA.

Stellantis je v prvem četrtletju zabeležil 35,8 milijarde evrov prihodkov, kar je 14 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. A kot so izpostavili, že opažajo znake okrevanja. “Čeprav so poslovni rezultati za prvo četrtletje slabši od enakega obdobja lani, drugi kazalniki kažejo prve učinke naših naporov za okrevanje,” je ob objavi rezultatov dejal finančni direktor Doug Ostermann.

Kljub temu je Stellantis zaradi “negotove carinske politike, katere posledice je nemogoče oceniti,” opustil celoletno napoved poslovanja.

Stellantis je lani prodal 12 odstotkov manj vozil kot leto prej, v Severni Ameriki, ki je zanje ključni trg, je prodaja padla za četrtino. V prvem letošnjem četrtletju so se pošiljke v ZDA v primerjavi z enakim obdobjem lani zmanjšale za 20 odstotkov.

Volkswagen ob višjih prihodkih z močnim padcem dobička

Nemška avtomobilska skupina Volkswagen je v prvem letošnjem četrtletju kljub triodstotni rasti prihodkov utrpela več kot 40-odstotni upad čistega dobička. Kot so ob tem po poročanju STA danes opozorili v skupini, bi lahko ameriške uvozne carine močno okrnile njihovo poslovanje v preostanku leta.

Prihodki koncerna, ki združuje deset avtomobilskih znamk, so se zvišali na 77,56 milijarde evrov, čisti dobiček pa je upadel na 2,19 milijarde evrov. Kot glavni razlog za to so v Volkswagnu navedli višje stroške. Med njimi so prednjačili stroški prestrukturiranja poslovanja, precej denarja so morali nameniti tudi za globe, ki jim jih je, tako kot nekaterim drugim proizvajalcem, zaradi prodaje prevelikega števila vozil z višjimi izpusti naložila Evropska komisija.

Za preostanek leta so napovedali poslovanje “pri spodnjem robu” svojih napovedi. Glavni razlog je velika negotovost zaradi ameriške trgovinske politike, med drugimi razlogi pa sta tudi povečana konkurenca in strožji predpisi o izpustih iz vozil.

ZDA so za Volkswagen tretja najpomembnejša regija, saj je njegova tamkajšnja prodaja v prvem četrtletju obsegala 11 odstotkov celotne prodaje. Kot je znano, je ameriški predsednik Donald Trump uvedel 25-odstotne carine na uvoz avtomobilov v ZDA.

Šibko povpraševanje po mercedesih na Kitajskem

Nemški Mercedes-Benz je v prvem letošnjem četrtletju utrpel 43-odstotni padec čistega dobička. Kot so danes sporočili iz družbe, je glavni razlog šibko povpraševanje na zanje zelo pomembnem kitajskem trgu. Zaradi ameriških carin so negotovi tudi obeti za preostanek leta, piše STA.

Četrtletni dobiček je dosegel 1,73 milijarde evrov. Družba je na Kitajskem utrpela 25-odstotni upad prihodkov od prodaje, kar pripisuje vse hujši konkurenci domačih proizvajalcev vozil.

Prihodki od prodaje v ZDA, ki pomenijo približno četrtino vseh, so upadli za 4,4 odstotka. Kot so poudarili v družbi, so ZDA z uvoznimi carinami povzročile veliko negotovost, zaradi katere je poslovanje v preostanku leta težko napovedati.

Globalni položaj Mercedes-Benza je po besedah glavnega finančnega direktorja Haralda Wilhelma kljub vsemu trden. Kot je pojasnil, znamka v premijskem segmentu vozil ohranja pomembno vlogo, kar ji zagotavlja stabilnost.

Vodstvo družbe je februarja kot del odziva na upad prodaje napovedalo znižanje stroškov, marca pa je dogovor o tem doseglo še z zaposlenimi. Med drugim vključuje “prihranke pri plačah”, tudi za vodstvo in druge višje uslužbence, ter več začasnega dela v proizvodnji namesto zaposlitev za nedoločen čas. Množičnih odpuščanj ne predvideva, še poroča STA.