Podjetje s štirimi milijardami uporabnikov: kdo bi ga želel kupiti?

Posel Forbes Slovenija 27. aprila, 2025 15.27
featured image

Če bi res prišlo do prodaje, bi lahko cena šla vse do 50 milijard dolarjev.

27. aprila, 2025 15.27

Alphabet je že nekaj časa pod drobnogledom ameriškega zveznega sodišča, ki preiskuje podjetje Google in njihov položaj na trgu spletnih brskalnikov. Med možnimi ukrepi se omenja tudi možnost, da bi moral Google prodati svoj brskalnik Chrome in trgovino z mobilnimi aplikacijami Google Play.

Če bo ameriškemu ministrstvu za pravosodje uspelo v postopku glede ukrepov v primeru ZDA proti Googlu, bi Chrome lahko končal na prodajni polici.

Možen prodajni postopek bi sicer trajal še zelo dolgo. Sojenje je še v teku, odločitev pa se še ne pričakuje kmalu. Poleg tega je Google že napovedal pritožbo, kar bo vsekakor podaljšalo postopek, piše The Verge.

Če bi res prišlo tako daleč, da bi bil Chrome na prodaj, kdo bi si ga želel in zakaj?

Zakaj je Chrome tako zaželen?

Brskalnik je odlično orodje za promocijo lastnega iskalnika – še posebej, če gre za tako množično uporabljen brskalnik, kot je Chrome. Google je razvil Chrome, zato je logično, da je privzeta možnost iskanja tam prav Google Search. Chrome ima kar dve tretjini deleža trga spletnih brskalnikov, kar pomeni, da ogromno uporabnikov uporablja Googlov iskalnik preprosto zato, ker je že nastavljen kot privzeti.

A zanimanje presega zgolj iskanje. Če podjetje nadzoruje tako velik brskalnik, lahko prek njega uporabnikom predstavi praktično karkoli. Lastništvo Chroma pomeni dostop do skoraj štirih milijard ljudi. Za podjetje, ki šele išče preboj na trgu – denimo za podjetje s področja umetne inteligence – je to praktično neponovljiva priložnost, še posebej, če želi izpodriniti obstoječe velikane, kot je Google, so prepričani pri Vergu.

Kdo vse kaže zanimanje za nakup?

OpenAI: Vodja produktov ChatGPT Nick Turley je na sojenju pričal, da bi bilo podjetje OpenAI zainteresirano za nakup Chroma. OpenAI ima že vgrajene spletne iskalne funkcije v ChatGPT, zato bi jim lasten priljubljen brskalnik lahko še dodatno pomagal pri širjenju uporabe. Poleg tega bi bil to hud udarec za njihovega velikega tekmeca Google.

Perplexity: Tudi Perplexity, ponudnik iskalnika, podprtega z umetno inteligenco, je na sojenju izrazil interes. Podjetje že razvija svoj brskalnik, s katerim želi boljše razumeti uporabnike in jim prikazovati personalizirane oglase. Nakup Chroma bi jim omogočil hiter preboj do množične baze uporabnikov.

Yahoo: Na sojenju je Yahoo pričal, da razvija lasten spletni brskalnik, a da bi bil nakup Chroma bistveno lažja pot do cilja. Direktor Yahoo Search Brian Provost je ocenil, da bi nakup lahko stal več deset milijard dolarjev, a bi to s pomočjo svojega lastnika, sklada Apollo Global Management, lahko tudi izvedli.

Ni pa Yahoo edini, ki omenja tako visoko ceno. Gabriel Weinberg, izvršni direktor podjetja DuckDuckGo, je po poročanju Bloomberga omenil, da bi vrednost Chroma lahko dosegla tudi do 50 milijard dolarjev.

Čeprav bi bil nakup Chroma za katerokoli podjetje izjemno velik finančni zalogaj, bi se lahko naložba močno obrestovala. Kupec bi namreč takoj pridobil platformo z milijardami uporabnikov, menijo pri Vergu.