Ameriški burgerji in perutničke dobivajo konkurenco. Kdo je glavni, kdo prihaja

Posel Marko Rabuza 26. aprila, 2025 05.15
featured image

V zadnjem letu se je konkurenca med verigami hitre prehrane zaostrila. Pogledali smo, kdo vse je že pri nas in kdo je na poti.

26. aprila, 2025 05.15

Sloveniji se prihodnje leto obeta prihod nove franšize hitre prehrane. Širitev je napovedala hrvaška veriga Koykan. Ta ima trenutno šest restavracij, odpiranje novih lokacij in prihod k nam pa bodo financirali z izdajo obveznic. Kot so navedli v podjetju, ki ga vodi Boro Milojević, bodo poslovalnico odprli v enem od ljubljanskih nakupovalnih središč.

Koykan v svojih restavracijah ponuja širok nabor hitre prehrane iz različnih svetovnih kuhinj, od hamburgerjev, wrapov do buritov, gyrosov in bowl.

V zadnjem letu zaostritev konkurence

Na slovenskem trgu hitre prehrane se je v zadnjem letu konkurenca zaostrila, saj sta svojo prisotnost okrepila najbolj znana veriga pečenih perutničk KFC in ponovna vrnitev Burger Kinga. KFC je v zadnjem letu odprl tri nove restavracije v Ljubljani, Burger King pa se je po nekaj letih vrnil in odprl poslovalnico na počivališču Lom ob avtocesti.

Ob omenjenima KFC in Burger Kingu sta pri nas še verigi hitre hrane McDonald’s in Subway.

McDonald’s toži nad visokimi cenami surovin

Zares se je uveljavil le McDonald’s, ki je v Sloveniji že 22 let, ima 28 restavracij in 2.000 zaposlenih. Upravljalec Alpe-Panon finančnih podatkov za lani še ni objavil, prav tako ni želel napovedati, kakšni so bili prihodki v primerjavi z letom pred tem. Leta 2023 so ustvarili 104,19 milijona prihodkov od prodaje, kar je 22 odstotkov več kot leta 2022. Dobička so imeli 9,6 milijona evrov oziroma za petino več kot leto pred tem.

Lani so odprli prvi dve poslovalnici tudi na ljubljanski obvoznici, kjer so za razliko od ostalih poslovalnic za določene izdelke postavili za nekaj centov višje cene. Letos načrtujejo odprtje še ene ali dveh novih restavracij. Največje izzive imajo v zadnjem obdobju z višjimi cenami surovin, kar se pozna tudi pri končnih cenah.

“Letos so drastično poskočile cene govedine, perutnine, mleka, kakava, kave in nekaterih drugih surovin, kar močno vpliva na naše poslovanje. V prihodnjih mesecih so napovedane še dodatne in izdatnejše podražitve,” odgovarjajo na vprašanje o dogajanju na trgu.

Subway stabilno

Dvanajsto svečko na slovenskem trgu pa je upihnil Subway. Ameriška veriga sendvičev, ki ima po svetu več kot 37.000 restavracij, je bila v Sloveniji že pred več kot 20 leti, vendar so hitro obupali. Ponovno so se vrnili leta 2013. Imajo pet restavracij – štiri v Ljubljani in eno v Kopru.

Večino jih upravlja družba Sub, ki jo vodi Iztok Levac, dve franšizi so prodali. Lani je Sub imel 840.000 evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je za slabih pet odstotkov več kot leto pred tem. Lansko leto, ko so imeli v povprečju pet zaposlenih, so končali s 84.000 evri dobička.

KFc in Mcdonalds
KFC je lani odprl tri restavracije v Ljubljani, McDonald’s pa prvo na avtocesti oziroma obvoznici (Foto: PROFIMEDIA)

KFC odprl tri nove restavracije

Lani je svojo prisotnost na slovenskem trgu močno okrepila slavna veriga pečenega piščanca KFC – okrajšava za Kentucky Fried Chicken. Prvo restavracijo so pred sedmimi leti na štajerski avtocesti na poti iz Maribora proti Šentilju, na počivališču Dobrenje vzhod, lani poleti in jeseni so dodali še tri v Ljubljani. Odpiranje restavracij so sicer spremljale težave s pridobivanjem uporabnega dovoljenja. Tu dodajmo, da restavracijo v Mariboru in tiste v Ljubljani upravljata različni podjetji.

Ljubljanske restavracije KFC upravlja družba Global Fast Food S. Lani so imeli 44 zaposlenih, v slabih šestih mesecih, kolikor časa aktivno poslujejo, so imeli tri milijone evrov prihodkov od prodaje. Izguba je bila 1,38 milijona evrov.

“Preteklo leto je bilo zaznamovano z močnim vlaganjem v razvoj poslovanja in vzpostavitev operacij na slovenskem trgu. Prihodki so bili v skladu z načrti,” so pojasnili v družbi, ki jo vodi Tibor Žigmond. Dodali so, da finančni rezultati odražajo fazo intenzivnega vlaganja in nadaljnjega razvoja trga in da doseganje dobička v tem času ni bil primarni cilj poslovanja.

Letos načrtujejo odpiranje novih restavracij po Sloveniji, vendar novih lokacij ne razkrivajo, prav tako tudi ne števila novih obratov. “Aktivno analiziramo več lokacij po Sloveniji,” so odgovorili na kratko. Dodajajo, da se trg hitre prehrane pri nas, predvsem kar zadeva prisotnost mednarodnih blagovnih znamk, še razvija.

Pohan piščanec v Mariboru od leta 2018

Štajesko restavracijo pa upravlja AmRest Adria 2, ki sodi pod okrilje španske družbe AmRest, ki je nosilec evropske licence za KFC, pod svojim okriljem pa imajo še nekaj drugih globalnih franšiz, kot so Pizza Hut, Burger King, Starbucks in La Tagliatella.

Mariborski KFC je lani imel 1,81 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je enako kot leto pred tem. Dobička je bilo pod črto 160.000 evrov.

Kdo je hitro obupal

Pred več kot tremi desetletji sta bila še pred McDonald’som na slovenskem trgu veriga restavracij s hitro prehrano Dairy Queen, ki se je v 90. letih prejšnjega stoletja umaknila. Za njo je prišla franšiza Quick, ki je vztrajala nekaj časa po letu 2000, nato pa se prav tako umaknila iz Slovenije. Obe sta delovali nasproti veleblagovnice Nama in le nekaj deset metrov od prve poslovalnice s prepoznavno veliko črko M, kjer je McDonald’s še danes.

Prav tako je bil pri nas, kot že omenjeno, tudi že Burger King, ki ga je upravljalo podjetje Sportine Gastronik. Restavracijo so imeli v nakupovalnem središču City Park, ki so jo leta 2019 zaprli.

Kdo bi še lahko prišel?

Pred leti je prihod v Slovenijo napovedovala tudi veriga Pizza Hut. Leta 2016 je namreč AmRest, ki je sicer vmes sedež iz Poljske prenesel v Španijo, podpisal pogodbo o prevzemu franšiz za restavracije Pizza Hut v državah Srednje in Vzhodne Evrope. V petih letih so načrtovali odprtje 300 novih restavracij, med drugim tudi v Sloveniji, vendar se to ni uresničilo.

Že pred tem je imel AmRest za slovenski trg tudi franšizni dogovor za Burger King, leta 2012 pa so že iskali ljudi za odprtje restavracije KFC, kar se je nato zgodilo šest let pozneje.