Velika japonska združitev pod vprašajem

Posel Forbes Slovenija 6. februarja, 2025 18.00
featured image

Japonski avtomobilski proizvajalec Nissan se domnevno umika iz pogovorov o združevanju s Hondo in išče drugega partnerja za krepitev elektromobilnosti.

6. februarja, 2025 18.00

Nissan se namerava umakniti iz dogovora s Hondo, s katerim bi se združila v tretjo največjo avtomobilsko skupino na svetu, je prvi poročal japonski mediji Nikkei. Nissan se namreč ne strinja s predlogom, da bi postal Hondina hčerinska družba in ne enakovreden partner v skupnem holdingu, kot je bilo sprva načrtovano, piše Reuters.

Glavni izvršni direktor Nissana Makoto Učida se je tako v četrtek sestal z glavnim izvršnim direktorjem Honde Tošihirom Mibejem in mu povedal, da želi končati pogovore o združitvi, navajajo Reutersovi viri. Na strani Nissana je bilo po navedbah osebe, seznanjene z zadevo, zaključeno, da se pogovori po predlogu, da postane hčerinska družba, ne morejo nadaljevati. Pogovori naj bi se že dalj časa zapletali zaradi vse večjih razhajanj med avtomobilskima proizvajalcema, so še povedali viri.

Nissan je medtem v uradni izjavi zanikal zgornje navedbe medijev, da s tem prekinja pogovore o združitvi in zatrdil, da pogajanja še potekajo. Tako Nissan kot Honda sta v ločenih izjavah navedla, da nameravata končno odločitev sporočiti do sredine februarja.

Po poročanju japonske javne radiotelevizije NHK, Honda sicer trenutno zastopa stališče, da ne bo sprejela integracije, če se Nissan ne bo strinjal, da postane njena hčerinska družba.

Nissan pogleduje drugam

Kot je danes še poročala britanska tiskovna agencija, je Nissan zdaj odprt za sodelovanje z drugimi podjetji, vključno s tehnološkimi podjetji, saj želi ujeti val tehnološkega preobrata električnih vozil, sta povedali osebi, seznanjeni z zadevo.

Prav tako je odprt za sodelovanje s tajvanskim podjetjem Foxconn, največjim svetovnim pogodbenim proizvajalcem elektronike, sta povedala Reutersova vira. Ta je v želji, da bi razširil svojo proizvodnjo električnih vozil, v preteklosti že stopil v stik z Nissanom, a je slednji njegovo ponudbo zavrnil, je decembra poročal Reuters.

Dodaten pritisk zaradi ameriških carin

Na dogovor o združitvi so dodatno pritisnile tudi napovedane ameriške carine na uvoz iz Mehike in Kanade, ki jih je Donald Trump nato v ponedeljek za 30 dni zamrznil. Honda ima v Kanadi ene od svojih ključnih proizvodnih obratov, medtem ko Nissan več avtomobilov proizvede v Mehiki, navaja Reuters.

Poleg tega so ZDA največji izvozni trg obeh proizvajalcev. Honda je lani v ZDA prodala približno 1,4 milijona avtomobilov, od tega jih je približno milijon tam tudi proizvedla. Nissan je dobavil skoraj milijon enot, v ZDA pa jih je izdelal približno 500.000. Preostanek sta proizvajalca v ZDA uvozila.

Če carine kljub vsemu stopijo v veljavo, bi to po izračunih analitikov za Hondo lahko pomenilo šestodstotno zvišanje cen, kar je največ med proizvajalci, ki bi jih carine prizadele. Nissan bi bil medtem prisiljen cene zvišati za tri odstotke.

Gradnja novih tovarn ali predelava proizvodnih linij terja preveč časa, zato je bolj verjetno, da bosta podjetji stroške krili sami ali jih prenesli na kupce. To bi v vsakem primeru zmanjšalo že tako nizke dobičke, zaradi katerih sta se začeli podjetji sploh začeli pogovarjati o združitvi, še piše Reuters.