Kakšno prihodnost je Volkswagen začrtal na prvem letošnjem zboru delavcev

Ena od tem srečanja vodstva in delavcev Volkswagen je bil tudi decembra sprejet dogovor o rezih in selitvi proizvodnje v Mehiko. Iz delavskih vrst še vedno veje nezadovoljstvo.
Glavni izvršni direktor znamke Volkswagen Osebni avtomobili Thomas Schäfer je na prvem splošnem zboru delavcev, ki je potekal za zaprtimi vrati v tovarni v Wolfsburgu, predstavil načrte za prihodnost znamke, poroča STA. Vodstvo Volkswagna in predstavniki sindikata IG Metall so decembra po maratonskih pogajanjih dosegli dogovor o svežnju ukrepov za poslovno prestrukturiranje v koncernu, ki se je znašel v težavah.
Zaprtja tovarn v Nemčiji naj sicer ne bi bilo, bo pa podjetje število zaposlenih do leta 2030 zmanjšalo za 35.000.
Ti načrti za zmanjšanje števila zaposlenih so bili tudi ena od tem srečanja. Na prejšnjih dveh so zaposleni ostro protestirali proti Volkswagnovim načrtom za zmanjševanje stroškov. Tako predstavniki zaposlenih kot vodstva podjetja so bili zdaj pozvani, da pred delavci zagovarjajo dogovor.
“Poleg številnih točk, pridobljenih za delavsko stran, kompromis o plačah vključuje tudi boleče reze,” je pred sestankom priznala predsednica sveta delavcev Daniela Cavallo. “Zadovoljstvo z rezultatom še ne pomeni, da moramo biti veseli,” je dejala.
Nekateri delavci z dogovorom niso zadovoljni
Vendar pa vsi delavci pri Volkswagnu niso zadovoljni z dogovorom. Predvsem nekateri zaposleni v bolj dobičkonosnih tovarnah so nezadovoljni, da se jim je za zaščito delovnih mest v drugih delih države zmanjšalo nekatere ugodnosti, navaja STA.
V skladu z dogovorom v 2025 in 2026 tako ne bo načrtovanega petodstotnega zvišanja plač, delavci pa so se odpovedali tudi načrtovanemu regresu.
“Največji načrt za prihodnost v zgodovini Volkswagna”
Na podlagi dogovora bodo obenem do leta 2027 v Wolfsburgu prenehali izdelovati modela Golf in Golf Variant z motorjem z notranjim zgorevanjem, proizvodnjo pa bodo preselili v tovarno v mehiški Puebli.
Kot je na srečanju dejal Schäfer, bodo s tem v Wolfsburgu dobili prostor za proizvodnjo električnega naslednika Golfa in električnega T-Roca na novi Volkswagnovi platformi proizvodnje električnih vozil SSP (Scalable Systems Platorm, angl.), izhaja iz Volkswagnovega sporočila za javnost.
“Z izidom decembrskih pogajanj smo začeli izvajati največji načrt za prihodnost v zgodovini Volkswagna,” je poudaril.
Ob tem so si zadali cilj, da kot jedro koncerna znamka Volkswagen Osebna vozila do leta 2030 postane tehnološko vodilni svetovni proizvajalec po količini izdelanih vozil. V ta namen so pripravili načrt, v okviru katerega si bodo prizadevali za krepitev konkurenčnosti z optimizacijo stroškovnih struktur in ciljno usmerjeno širitvijo obstoječe modelske palete.
V naslednjih dveh letih devet novih modelov
Do leta 2027 bodo obenem predstavili devet novih modelov. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, je cenovno dostopna mobilnost v električni dobi eden od osrednjih stebrov Volkswagnovega načrta za prihodnost.
Schäfer je v tej luči v sredo zaposlenim predstavil novi ugodni električni model, ki bo stal okoli 20.000 evrov. Širši javnosti ga bodo predstavili v začetku marca. Svetovna premiera serijske različice pa je načrtovana za leto 2027, še poroča STA.