Za največjim evropskim nizkocenovnikom močno četrtletje

Posel Forbes Slovenija 27. januarja, 2025 15.06
featured image

Čisti dobiček Ryanaira je sicer presegel napovedi analitikov, a je letalska družba zaradi zamud pri dobavi letal Boeing znižala napovedi glede števila potnikov.

27. januarja, 2025 15.06

Največji evropski nizkocenovni prevoznik Ryanair je objavil rezultate tretjega četrtletja njegovega poslovnega leta, ki se konča konec marca. Družba je ustvarila 149 milijonov evrov čistega dobička, kar je precej več od 60 milijonov evrov, kolikor so napovedovali analitiki v podjetju, poroča Reuters. V enakem lanskem obdobju je čisti dobiček znašal 15 milijonov evrov.

K rasti dobička je prispevalo predvsem enoodstotno povečanje povprečne cene letalskih vozovnic v četrtletju, potem ko so se v četrtletju pred tem pocenile za sedem odstotkov, je za Reuters povedal glavni finančni direktor Neil Sorahan. K dobrim rezultatom je prispevala tudi dobra prodaja last minute vozovnic med božično-novoletnimi prazniki.

V letošnjem poslovnem letu, ki se za družbo konča 31. marca, Ryanair “previdno napoveduje” čisti dobiček v višini od 1,55 do 1,61 milijarde evrov. Glede napovedi za prihajajoče poletje, za prevoznika najbolj dobičkonosno obdobje, je po besedah Sorahana še prezgodaj, a prvi znaki kažejo, da se obeta veliko število rezervacij, piše Reuters.

Boeingov položaj prevoznika ne skrbi

Pred vrhuncem poletne sezone bo Ryanair predvidoma prevzel devet letal boeing 737 MAX, kar je manj, kot je pričakoval. Za prihodnje poslovno leto, ki se bo končalo 31. marca 2026, je letalska družba zato znižala napoved števila potnikov z 210 milijonov na 206 milijonov. Do takrat naj bi prispelo še zadnjih 29 Boeingovih letal 210 MAX, kar bo družbi do marca 2027 omogočilo povečanje prometa na 215 milijonov potnikov.

Kot je za Reuters še povedal glavni finančni direktor družbe, so zamude sicer razočaranje, a zaradi Boeingovega finančnega položaja niso posebej zaskrbljeni. Ryanair bo letalskega proizvajalca kot sistemsko pomembno podjetje za ameriško gospodarstvo podpiral “ne glede na vse”, je dejal Sorahan. Ryanair nima naročil pri nobenem drugem proizvajalcu.