Minister Han o tem, zakaj je bila Slovenija proti carinam za kitajska e-vozila

Posel Andreja Lončar 9. oktobra, 2024 05.15
featured image

Slovenija je odločitev, da bo glasovala proti dokončni uvedbi dodatnih carin na električna vozila, uvožena iz Kitajske, sprejela po temeljitem posvetovanju z našo avtomobilsko industrijo, pravijo na ministrstvu za gospodarstvo Matjaža Hana.

9. oktobra, 2024 05.15

Države Evropske unije (EU) so v petek potrdile uvedbo dodatnih carin na uvoz kitajskih električnih vozil, s čimer se bodo carine dvignile na do 45,3 odstotka.

Slovenija je bila ena od petih držav, ki so glasovale proti, še 12 se jih je vzdržalo. Poleg Slovenije so bile proti še Nemčija, Madžarska, Malta in Slovaška, ki skupaj predstavljajo 22,65 odstotka prebivalstva EU, kar ni zadostovalo za to, da bi predlog Bruslja zavrnili. Za to bi morala proti glasovati kvalificirana večina 15 članic, ki predstavljajo 65 odstotkov prebivalstva.

Slovenija sledila Nemčiji

Že v petek pa smo ministrstvo za gospodarstvo, ki ga vodi Matjaž Han, prosili za obrazložitev glasu. Kot smo pisali, je Bloomberg Adria pred glasovanjem pisal, da tega vlada ni želela razkriti, saj da gre za glasovanje zaupne narave.

Zdaj so nam na ministrstvu za gospodarstvo pisno pojasnili, da se “običajno odločitev o stališču do ukrepov trgovinske zaščite ne komunicira z javnostjo, saj bi lahko to negativno vplivalo na nadaljnje reševanje neravnovesij v trgovini in širše dvostranske trgovinske odnose s tretjo državo”.

Ker je bila v primeru glasovanja o uvedbi dodatnih carin na uvoz električnih vozil ta informacija, kot pravijo, “zelo hitro posredovana javnosti”, pa so nam tokrat potrdili, da je Slovenija glasovala proti. Stališče sprejme vlada, ministrstvo pa nato stalnemu predstavništvu v Bruslju, ki ga trenutno vodi Iztok Jarc, poda navodila za glasovanje.

Na ministrstvu so potrdili tudi naša ugibanja, da bi lahko bilo naše stališče povezano s pomisleki Nemčije in njene avtomobilske industrije, ki je pomemben kupec naše avtomobilske industrije. Povedali so nam namreč, da je Slovenija stališče glede carin sprejela po temeljitem posvetovanju s slovensko avtomobilsko industrijo. “Ni nepomembno, da je bilo stališče Nemčije enako našemu, saj je ta država naša najpomembnejša partnerica na področju avtomobilske industrije,” so zapisali.

Nemčija je pred glasovanjem odkrito nasprotovala predlogu dodatnih carin, razlog pa je predvsem v interesih njene avtomobilske industrije. Proizvajalca Volkswagen in BMW sta na primer pred odločanjem svarila, da bi trgovinski ukrepi oziroma predvsem kitajski protiukrepi lahko ogrozili prodajo na njihovem največjem trgu. Uvedbo carin sta v petek označila za napačno potezo. Finančni minister Christian Lindner pa je posvaril pred eskalacijo trgovinskega spora med Kitajsko in EU.

Bloomberg je včeraj poročal, da je Kitajska kot protiukrep petkovi odločitvi Bruslja uvedla dajatev na žgano pijačo brandy, uvoženo iz Evropske unije (EU).

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali? 

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti