Spar lani povečal prodajo in tudi dobiček
V letu 2023 so v Sparu zabeležili 58,6 milijona nakupov, 13-odstotno rast prometa in 21,6 milijona evrov dobička, podjetje navaja v poslovnem poročilu.
Spar Slovenija je lani ob povečanju števila nakupov zabeležil 1,2 milijarde evrov bruto prometa, kar je 13,6 odstotka več kot predlani. Dobiček pred obdavčitvijo je znašal 21,6 milijona evrov, kar predstavlja 1,97-odstotno dobičkovno maržo in 8,5-odstotno rast v primerjavi z 2022 (19,9 milijona evrov)
Razlika v ceni, ki pove, kolikšen delež cene izdelka na prodajni polici pripade trgovcu, je za dejavnost maloprodaje znašala 26,8 odstotka, kar je odstotek manj kot v 2021 (27,8 odstotka), ko se je začelo obdobje draginje.
Boj za prevlado
Trgovec je sporočil še, da je okrepil tržni delež, in sicer za 0,8 odstotne točke, na 21,7 odstotka, poroča STA. Kakšno metodologijo uporablja za izračun deleža, v sporočilu za javnost ni navedeno.
Ko smo v začetku tega leta na Forbesu Slovenija delali primerjavo tržnih deležev v maloprodaji, smo sicer Sparu naračunali nekoliko večji delež (takrat na podlagi podatkov za 2022), a smo opozorili, da podatki niso povsem natančni. Med drugim zato, ker Spar ne objavlja podatka o prihodkih iz naslova maloprodaje (ima še veleprodajo, restavracije, itd.).
Podatki pa so vendarle jasno pokazali, da se Spar zadnja leta približuje največjemu Mercatorju, ki pa bo s prevzemom Engrotuša spet povečal tržni delež. Posel je trenutno v presoji pri evropskem varuhu konkurence.
200 tisoč kupcev dnevno
Iz Spara sicer danes sporočajo še, da se je lani glede na leto 2022 število nakupov v njihovih trgovinah povečalo za 7,9 odstotka, na 58,6 milijona. Kot so pri trgovcu zapisali v današnjem sporočilu za javnost, to pomeni, da je v njihovih trgovinah dnevno v povprečju nakupovalo skoraj 200 tisoč kupcev.
Ob koncu lanskega leta je imel trgovec v Sloveniji 115 trgovin Spar in Interspar, 22 franšiznih trgovin in devet restavracij Interspar. Prek svoje spletne trgovine je odpremil okoli 11.000 naročil.
Število zaposlenih se je medtem lani povečalo za 2,5 odstotka na 5.260, podatke iz poslovnega poročila povzema STA.
“Poslovni uspeh je nedvomno rezultat nenehnega prizadevanja, da svojim kupcem na enem mestu ponudimo kakovostno in pestro izbiro izdelkov. Temu se nismo želeli odpovedati niti v lanskem letu, ki je bilo zaznamovano z visoko rastjo inflacije, kar je vplivalo na kupno moč,” je objavo poslovnega poročila za leto 2023 pospremil glavni izvršni direktor Spara Slovenija David Kovačič.