Z Brnika poletela Iberia in vzpostavila poletno linijo do Madrida

Novice Jan Artiček 29. julija, 2024 15.40
featured image

Ljubljansko letališče je od danes bogatejše za poletno letalsko povezavo do Madrida, kamor bo dvakrat na teden letela španska Iberia.

29. julija, 2024 15.40

Letalo španske Iberie je danes prvič odletelo z ljubljanskega letališča, od koder bo prevoznik v avgustu dvakrat na teden letel v Madrid. S tem je vzpostavljena še zadnja izmed štirih linij, ki jih je z lanskimi razpisi subvencionirala država.

Povezava med Ljubljano in špansko prestolnico bo obratovala med 29. julijem in 5. septembrom, z leti ob ponedeljkih in četrtkih. Ob ponedeljkih bo odhod ob 15.30, ob četrtkih pa ob 12.uri. Let do Madrida traja dve uri in pol, Iberia pa bo na relaciji letela s stosedežnim letalom Canadair Regional Jet 1000, so v sporočilu za javnost dejali pri upravitelju ljubljanskega letališča Fraport Slovenija.

S tem se Iberia vrača na ljubljansko letališče po slabih dveh letih. Prvo sezonsko povezavo med Ljubljano in Madridom je prevoznik vzpostavil avgusta 2021, a jo že naslednje leto v času pandemije ukinil. Pred tem je v Madrid letel propadli nacionalni prevoznik Adria Airways. Poleg same destinacije je povezava pomembna, ker je Madrid tudi vozlišče, zlasti za lete v Latinsko Ameriko, še pravijo pri Fraportu.

“Madrid kot nova destinacija ponuja obisk privlačne španske prestolnice, madridsko letališče pa z močno mrežo povezav predstavlja izvrstno izhodišče predvsem za potovanja v Latinsko Ameriko. Povezava je zagotovo zanimiva tudi za španske goste, ki lahko tako z direktnim letom obiščejo Slovenijo in spoznajo njene lepote,” je dejala poslovodna direktorica Fraport Slovenija Babett Stapel.

Odprtja povezave med Ljubljano in Madridom se je udeležil vršilec dolžnosti generalnega direktorja direktorata za letalski in pomorski promet na ministrstvu za infrastrukturo Robert Latin. Povezavo je opisal kot “nov pomemben del v mozaiku letalske povezljivosti Slovenije”.

Power Women, dogodek, vabilo

Državna subvencija

Iberia je bila izbrana na tretjem državnem razpisu za subvencije za letalsko povezljivost decembra lani, poleg skandinavskega nizkocenovnika Norwegian, ki je že aprila pričel z leti v Köbenhavn. Pred tem sta subvencije pridobila tudi družbi Luxair in Air Baltic s povezavami z Luksemburgom in latvijsko Rigo, ki prav tako že obratujeta – prva od septembra lani, druga pa od marca letos.

S tem ima ljubljansko letališče, kjer so lani našteli okrog 1,3 milijona potnikov, vzpostavljene neposredne povezave s 25 destinacijami. V rekordnem letu 2018, ko je bilo na letališču 1,8 milijona potnikov, so prevozniki leteli na 33 destinacij.

Pri upravitelju ljubljanskega letališča, nemškem Fraportu, pravijo, da so na poti okrevanja: v prvi polovici letošnjega leta so imeli več kot 650 tisoč potnikov, kar je dobrih 21 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Najbolj številčni so bili leti v Istanbul, Zürich in Beograd, pravijo pri Fraportu.

Država izbranim letalskim družbam krije polovico letališke takse za povezave z destinacijami, ki jih opredeljuje kot prednostne. Madrid je bil na seznamu 10 najbolj prednostnih destinacij ministrstva za infrastrukturo, ki ga vodi ministrica Alenka Bratušek. Za tri leta med 2023 in 2025 je država za subvencije predvidela 16,8 milijona evrov oziroma 5,6 milijona evrov na leto.

Vzpostavitev letalske povezave med Ljubljano in Madridom
Iberia bo med Madridom in Ljubljano letela do 5. septembra vsak ponedeljek in četrtek. Slavnostni trak sta prerezala kapitan Iberie Janez Lapajne in Robert Latin z ministrstva za infrastrukturo. (Foto: FRAPORT SLOVENIJA)

Slaba povezljivost

Državne subvencije so posledice dejstva, da je Slovenija od skoraj hkratnega stečaja nacionalnega prevoznika Adria Airways (oktober 2019) in nastopa pandemije (marec 2020) beležila enega največjih padcev povezljivosti v Evropi.

Medtem ko je povezljivost evropskih letališč med junijem 2019 in junijem 2024 upadla za okrog 14 odstotkov, je v Sloveniji upadla za 29 odstotkov, kar nas uvršča na 30. mesto med 32 državami razširjenega območja EU, kaže nedavno poročilo združenja evropskih letališč ACI Europe.

Še slabše je pri neposredni povezljivosti, ki kaže, na koliko destinacij se z danega letališča leti brez prestopov. Tu je povezljivost v zadnjih petih letih upadla za 42 odstotkov, Slovenija pa se je uvrstila na zadnje mesto med državami EU+.

ACI Europe v poročilu ne upošteva le števila destinacij, temveč tudi frekvenco letov na te destinacije.

Iberia je leta 2021 izvedla spletno anketo, v kateri je stranke povprašala, katere nove destinacije si najbolj želijo. Kot so dejali v sporočilu za javnost decembra, je največ uporabnikov glasovalo za Ljubljano.