Zakaj priljubljeni spletni trgovec viša cene izdelkov in za koliko

Novice Forbes Slovenija 13. junija, 2024 18.34
featured image

Spletni trgovec s hitro modo Shein je v ZDA povprečno ceno ženskih oblek zvišal za več kot četrtino, povprečno ceno obutve pa skoraj dve tretjini.

13. junija, 2024 18.34

Po podatkih londonskega raziskovalnega podjetja Edited, ki je primerjalo cene 1. junija letos in istega dne leto prej, je Shein dvignil cene svojih izdelkov bolj kot njegovi tekmeci, poroča Reuters. V Združenih državah Amerike, ki so Sheinov največji trg, je podjetje povprečno ceno ženskih oblek zvišalo za 28 odstotkov na 28,51 dolarja. To je sicer še vedno precej pod povprečjem cen ženskih oblek konkurentov H&M (40,97 dolarja) ali Zara (79,69 dolarja).

V ZDA se je cena Sheinovih izdelkov najbolj zvišala pri obutvi, saj se je par čevljev na spletni strani v začetku tega meseca prodajal po povprečni ceni 40,7 dolarja, pred letom dni pa po 25,3 dolarja. To je deloma posledica tega, da je Shein na platformo vključil tudi druge blagovne znamke, kot je znamka športnih copatov Skechers, katerih cena se giblje med 32 in 174 dolarji.

Na Sheinovi spletni strani v Združenem kraljestvu pa je glede na analizo obleka letos v povprečju stala 30,97 dolarja, kar je 15 odstotkov več kot pred letom dni, medtem ko je bila obleka v Franciji, Nemčiji, Italiji in Španiji v povprečju dražja za 36 odstotkov.

S podražitvijo do višje vrednosti delnic

Čeprav podjetje Shein finančnih podatkov ne razkriva javno, družba Coresight Research ocenjuje, da bodo Sheinovi prihodki letos dosegli 50 milijard dolarjev, kar je 55-odstotni skok v primerjavi z lanskim letom. To oceno bi lahko podjetje doseglo s podražitvijo glavnih linij ženskih oblačil in pridobitvijo več zunanjih blagovnih znamk za prodajo na spletnem mestu.

Shein, spletna stran, spletno nakupovanje, oblačila
Prihodki podjetja Shein naj bi letos poskočili za 55 odstotkov (Foto: PROFIMEDIA)

“Shein je v zadnjem času zabeležil zelo močan zagon, kar bi lahko ugodno vplivalo na njegove načrte za prvo javno ponudbo delnic,” je za Reuters dejal Erik Lautier, strokovnjak za e-trgovino pri svetovalni družbi AlixPartners. Specialisti za trgovino na drobno pa trdijo, da se bo vrednotenje znatno povečalo, če podjetje pred uvrstitvijo na borzo dokaže, da lahko ohrani rast in proda več izdelkov po višji ceni.

Medtem ko se Shein pripravlja na vstop na borzo, se sooča tudi z višjimi stroški javne ponudbe delnic. Prav tako mora upoštevati nove predpise EU o spletnih platformah, ki bi lahko povečali njegove stroške in zmanjšali stopnje dobička, še piše Reuters.