Kmalu sistem za izposojo e-koles v 22 občinah: razpis težek 3 milijone evrov
Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) je objavila razpis za vzpostavitev sistema e-koles.
Razpis je odprt do 9. septembra in zajema 22 občin v okolici Ljubljane. Med njimi so Domžale, Grosuplje, Komenda, Logatec, Lukovica, Medvode, Trzin in Mengeš.
Razpis je težek skoraj tri milijone evrov, sredstva pa bodo zagotovile občine.
Cilj projekta je vzpostavitev javnega sistema izposoje e-koles v 22 občinah in spodbuditi prebivalce k večji uporabi na vsakodnevnih poteh, kar bi lahko vplivalo na zmanjšanje prometnih zastojev v smeri proti Ljubljani.
Namen je vzpostavitev sistema javne izposoje e-koles, ki obsega dobavo e-koles ter ustreznih postajališč z opremo in priklopnimi mesti ter dostop do licenčne programske opreme sistema.
Za e-kolesa namesto običajnih koles so se v razpisu odločili zaradi večjih razdalj med občinami. ” E-kolesa, kljub električnemu pogonu še vedno zahtevajo telesno aktivnosti, kar lahko prispeva k izboljšanju zdravja in kondicije uporabnikov,” so zapisali.
“Kolo je privlačna izbira zlasti v jutranji in popoldanski konici”
Povod za razpis so vse večje prometne težave proti Ljubljani. V kolesarjenju med občinami, ki spadajo v LUR, vidijo velik potencial, saj pretežni del prebivalstva živi v ravninskem delu regije, razdalje med naselji pa so razmeroma majhne.
“Kolo je privlačna izbira zlasti v jutranji in popoldanski konici, saj se zaradi zastojev na cestah potovalna hitrost kolesa in avtomobila precej približata ena drugi. Z e-kolesi ali v kombinaciji e-kolesa in železniškega potniškega prometa je čas za potovanja od doma do delovnega mesta v konici lahko celo krajši ali primerljiv času potovanja z avtomobilom,” so zapisali. Če se je izposoja koles v občinah razvijala hitreje, pa ima medobčinsko sodelovanje in povezovanje še veliko prostora za izboljšave.
Izgradnja ustreznih kolesarskih povezav je zato pogoj za večjo uporabo koles v regionalnem merilu, so prepričani.
Podrobnosti razpisa
V razpisu je predvideno, da bo projekt zagotovil sistem izposoje e-koles, nato pa bo sledil razvoj infrastrukture, ki bo medobčinsko povezan in bo imel enoten informacijski sistem. Plačevanje bo mogoče s kartico Urbana, kreditnimi karticami in preko aplikacij. Vračanje koles na postaje bo fleksibilno, ob tem pa je predvidena tudi fizična integracija e-koles z ostalimi sistemi mobilnosti v regiji kot sta JPP in P+R.
Lokacije postajališč se bodo usklajevale med ponudnikom in naročnikom ter občino, bodo pa morale biti postaje v Ljubljani v bližini glavne železniške in avtobusne postaje in v bližini lokacij P+R. Cene za izposojo koles bodo morali biti primerljive s cenami ljubljanskega sistema sistema, ponudnik pa bo moral zagotoviti 45 minut brezplačne uporabe.
Postaje koles bodo morale biti montažne, s čim manj posegi v podlago.