Razvili baterijo za električni avto, ki se napolni v petih minutah

Tehnologija Forbes Slovenija 28. junija, 2024 17.48
featured image

Start up Nyobolt iz Združenega kraljestva je predstavil rešitev za hitrejše polnjenje baterij v električnih vozilih.

28. junija, 2024 17.48

Baterija za električni avtomobil, ki jo je razvil britanski start up Nyobolt, se je v svoji prvi predstavitvi uspešno napolnila z 10 na 80 odstotkov v štirih minutah in 37 sekundah, piše BBC.

Čas je postavil posebej za to izdelan konceptni športni avtomobil na testni stezi v Bedfordu. Uspeh je del prizadevanj avtomobilske industrije za hitrejše polnjenje električnih vozil (EV).

Za primerjavo, obstoječi superpolnilnik Tesle lahko napolni avtomobilsko baterijo do 80 odstotkov v 15-20 minutah. Strokovnjaki pravijo, da je za povečanje uporabe električnih vozil ključna odprava “negotovosti glede dosega” – vendar poudarjajo tudi pomen izboljšanja polnilne infrastrukture.

“Razvoj tehnologije, ki ljudem omogoča hitrejše polnjenje – primerljivo s časom, ki je trenutno potreben za oskrbo z gorivom v avtomobilu – je zelo pomemben,” je za BBC dejal Paul Shearing, profesor inženiringa trajnostne energije na Univerzi v Oxfordu.

Dodal je, da bo za dosego cilja potrebnih več polnilnikov vseh vrst.

Težave pri izvedbi testa

Soustanovitelj Nyobolta Sai Shivareddy je za BBC povedal, da je zadovoljen z rezultati. Obenem je priznal, da so bili testi “živce parajoči”.

Predstavitev je bila prvič izvedena v živo pred povabljenim občinstvom strokovnjakov iz industrije – z nekaj težavami na poti.

Med izzivi so bili vročinski val v Združenem kraljestvu, okvara hladilnega sistema pri avtomobilu in standardni polnilnik na kraju dogodka, ki ni bil Nyoboltove izdelave. Ti dejavniki so preprečili podjetju, da bi poustvarilo laboratorijske rezultate, v katerih pravijo, da se lahko baterija napolni od 0 do 100 odstotkov v šestih minutah.

Britanski start up Nyobolt
Pri Nyoboltu pravijo, da se njihova baterija v laboratorijskih pogojih napolni od 0 do 100 odstotkov v šestih minutah (Foto: PROFIMEDIA)

Svetovna razvojna tekma

Pri Nyoboltu pravijo, da ne nameravajo izdelovati lastnih vozil. Namesto tega načrtujejo sodelovanje z obstoječimi avtomobilskimi znamkami. Njihova baterija bo potencialno v električnih vozilih “v manjšem obsegu” v roku enega leta.

Podjetje trdi tudi, da je zmanjšalo degradacijo baterije. Baterija se po 4.000 ciklih še vedno napolni do 80 odstotkov, so dejali. Za primerjavo, Apple pravi, da baterija iPhone 15 ohrani 80 odstotkov funkcionalnosti po tisoč ciklih.

Obstaja svetovna tekma za razvoj hitrejših polnilnih baterij, ki so močnejše, lažje in vzdržljive, še piše BBC.

Lansko leto je Toyota sporočila, da ji bo tehnični preboj omogočil razvoj polprevodniške baterije, ki bi se lahko napolnila v desetih minutah in zdržala 1.200 kilometrov. Kompaktni polnilnik ameriškega start upa Gravity pa lahko električnim vozilom doda 200 kilometrov dosega v manj kot 13 minutah.

Edward Brightman, predavatelj kemijskega inženiringa na Univerzi Strathclyde, je za BBC dejal, da je resnična ovira za uveljavitev električnih vozil še vedno v podporni infrastrukturi, čeprav je hitro polnjenje uporabno za dolga potovanja.

“Električni avtomobili res niso več omejeni z baterijami,” je dejal. “Nujno moramo nadgraditi omrežje in uvesti hitre polnilnike.”