Prepoznate ponarejene fotografije in posnetke? Preizkusite se v kvizu

Tehnologija Forbes 15. marca, 2025 12.27
featured image

Večina ljudi ne loči pristnih vsebin od tistih, ki so ustvarjene z umetno inteligenco, v raziskavi ugotavlja britansko podjetje iProov.

15. marca, 2025 12.27

Lažne fotografije in videoposnetki, ustvarjeni z umetno inteligenco, vse bolj preplavljajo splet. Britansko podjetje za kibernetsko varnost in biometrično preverjanje obrazov iProov je zato zasnovalo kratek spletni kviz, ki vam omogoča, da preizkusite svojo sposobnost prepoznavanja tako imenovanih “deepfake” fotografij in posnetkov, poroča Forbes.

V kvizu se lahko preizkusite na tej povezavi.

Kviz prikazuje deset fotografij ali videoposnetkov obrazov, enega za drugim. Od vas zahteva, da se odločite, ali so resnični ali jih je ustvarila umetna inteligenca. Avtorica besedila priznava, da je v prvih poskusih pravilno odgovorila le za dobro polovico primerov. Šele po natančnejšem pregledu, ko je na primer na nekaterih fotografijah opazila poseben “lesk”, je ustrezno odgovorila na devet od desetih vprašanj.

Več o tem, na kaj biti pozoren pri prepoznavanju lažnih fotografij in posnetkov, smo že pisali v tem članku.

Petina še nikoli ni slišala za “deepfake”

Podjetje iProov je ob spletnem kvizu izdalo tudi rezultate študije o sposobnosti uporabnikov, da prepoznajo “deepfake” vsebine. Med 2.000 anketiranci iz Združenega kraljestva in ZDA jih je le 0,1 odstotka pravilno ločilo pristne vsebine od lažnih. Poleg tega raziskava kaže, da le 11 odstotkov ljudi kritično analizira vir in kontekst informacij, da oceni, ali so pristne ali ne.

Med najbolj skrb vzbujajočimi izsledki raziskave pa je, da 22 odstotkov ljudi še nikoli ni slišalo za tehnologijo “deepfake”. Med starejšimi od 65 let je ta delež dosegel 39 odstotkov. Ker so starejši ljudje bolj dovzetni za goljufije, ti podatki dodatno kažejo na njihovo večjo ranljivost v dobi množičnih dezinformacij, piše Forbes.

Raziskava kaže, da lahko le majhno število potrošnikov prepozna tovrstne lažne vsebine. Kar 60 odstotkov anketiranih medtem zmotno meni, da je njihova sposobnost odkrivanja prirejenih posnetkov dobra.

“Tudi ko ljudje sumijo, da je nekaj lažno, naše raziskave kažejo, da velika večina ne ukrepa,” je ob tem dejal ustanovitelj in glavni izvršni direktor iProova Andrew Budd. “Goljufi izkoriščajo nezmožnost uporabnikov, da razlikujejo prave od ponarejenih vsebin. S tem ogrožajo našo osebno in finančno varnost. Tehnološka podjetja morajo zaščititi svoje uporabnike z izvajanjem strogih varnostnih ukrepov,” je še dodal.

Povzeto po članku Forbesa, avtorica je Leslie Katz.