Kitajski CATL pokazal robota, ki dela za tri

Tehnologija Andreja Lončar 21. decembra, 2025 16.49
featured image

Kitajski proizvajalec baterij CATL, ki v nekaj mesecih napoveduje začetek proizvodnje v novi tovarni pri naših severovzhodnih sosedih, je pokazal robota, ki lahko nadomesti tri delavce.

21. decembra, 2025 16.49

V CATL-ovi bazi v mestu Žengžou na Kitajskem je začela delovati prva proizvodna linija za baterije na svetu, ki omogoča široko uporabo humanoidnih robotov z vgrajeno inteligenco, je kitajsko podjetje ta teden sporočilo prek družbenih omrežij.

Humanoidni robot, ki so ga poimenovali Xiao Mo, lahko po navedbah podjetja zanesljivo opravlja naloge, ki zahtevajo visoko stopnjo natančnosti, denimo vstavljanje baterijskih konektorjev. Kot pravijo, to predstavlja pomemben mejnik za industrijo, saj gre za prvo masovno implementacijo humanoidnih robotov v proizvodnjo.

Xiao Mo poganja model Vision-Language-Action (VLA), ki mu omogoča natančno zaznavanje in opravljanje zahtevnih nalog. Razvilo ga je lani ustanovljeno kitajsko startup podjetje Spirit AI, ki ga je kapitalsko podprl CATL.

Trikrat bolj produktiven

Kot poroča portal Cnevpost.com, robot nadomešča operaterje v zadnjih fazah postopka izdelave baterije. Gre za fazi, ki se imenujeta EOL (enf of Line) in DCR (Direct Current Internal Resistance). Gre za zadnjo testno fazo, preden paketi zapustijo proizvodno linijo, piše portal.

Ti dve fazi sta tradicionalno temeljili na ročnem delu, pri katerem so delavci izdelano baterijo priključili na testne vtičnike z visoko napetostjo. Robot po poročanju portala dosega tehniko in uspešnost izkušenega delavca. Poleg tega v realnem času poroča o morebitnih nepravilnostih, s čimer učinkovito zmanjšuje delež napak.

V CATL-u pravijo, da se je produktivnost v primerjavi z ročnim delom potrojila, saj robot dela neprekinjeno in za več modelov baterij, hkrati pa kaže izjemno doslednost in stabilnost.

Madžarska tovarna pred odprtjem

Kitajsko podjetje bo robota uporabilo pri avtomatizaciji procesov na vseh svojih proizvodnih linijah za baterijske pakete, je še napovedalo kitajsko podjetje.

To bi lahko pomenilo, da bo z njimi CATL robotiziral tudi svoje evropske tovarne. Kitajsko podjetje že ima tovarno v Nemčiji, v kratkem odpira novo na Madžarskem, v načrtu ima še eno v Španiji.

Tovarna v Debrecenu na Madžarskem bi lahko po pisanju madžarskih medijev začela obratovati marca ali aprila. Portal hvg.hu piše, da je tehnično pripravljena, vendar morajo pred začetkom obratovanja dobiti še nekaj dovoljenj. Na dolgi rok bi tu lahko stale tri tovarne.

S tovarnami v Evropi Kitajci sledijo logiki Evropske unije (EU), ki napoveduje, da bo podpore za električna vozila vezala na lokalno proizvodnjo.

CATL bo tudi dobavitelj baterij za novi model Renaultovega električnega twinga, ki ga bo v kratkem začel sestavljati Revoz.

Dve kitajski podjetji obvladujeta polovico trga

CATL je največji proizvajalec baterij na svetu. Od januarja do oktobra je po pisanju Cnevpost.com izdelal za skupno 355,2 GWh baterij za električna vozila, kar je 36,6-odstotno povečanje v primerjavi z 260 GWh, nameščenimi v istem obdobju lani.

S tem naj bi imel 38,1-odstotni globalni tržni delež v panogi baterij za električna vozila. Drugi je prav tako kitajski BYD s 16,9 odstotka, tretji pa južnokorejski LG z 9,3 odstotka, kažejo podatki Cnevpost.com.

oznake