Kako hitro umetna inteligenca prodira v nemška podjetja

Tehnologija Forbes Slovenija 21. julija, 2024 09.16 > 21. julija, 2024 09.17
featured image

Uporablja jo tretjina anketiranih podjetij v avtomobilski, elektronski, farmacevtski in tekstilni industriji, v gradbeništvu in gostinstvu največ skeptikov.

21. julija, 2024 09.16 > 21. julija, 2024 09.17

V Nemčiji 27 odstotkov podjetij uporablja umetno inteligenco, medtem ko je bil lani ta delež pri 13,3 odstotka, je po poročanju STA pokazala anketa münchenskega inštituta Ifo.

Število podjetij, ki uporabljajo umetno inteligenco v svojih poslovnih procesih, se je povečalo v skoraj vseh sektorjih. Slaba petina vprašanih podjetij namerava to tehnologijo začeti uporabljati v prihodnjih mesecih.

Najbolj prodorna v oglaševanju in IT

V avtomobilski, elektronski, farmacevtski in tekstilni industriji je bil delež podjetij, ki že uporabljajo umetno inteligenco, večji od 33 odstotkov. Med ponudniki storitev posebej izstopa dejavnost oglaševanja in tržnih raziskav, kjer je bil ta delež pri 72 odstotkih, pri ponudnikih IT-storitev pa se je gibal okoli 60 odstotkov. V maloprodajnem sektorju umetno inteligenco trenutno uporablja 22 odstotkov podjetij.

V gradbeništvu je umetno inteligenco uporabljalo 11,6 odstotka podjetij. V tem sektorju je bilo tudi največ skeptikov, ki trenutno ne vidijo potenciala v uporabi te tehnologije (okoli 42 odstotkov). Podoben delež so na inštitutu zabeležili tudi v gostinstvu, in sicer 40 odstotkov.

Vodja raziskav pri Ifu Klaus Wohlrabe je ob tem ocenil, da se bo število podjetij, ki uporabljajo umetno inteligenco, v prihodnje še povečalo. “Podjetja pričakujejo, da bo uporaba umetne inteligence povečala njihovo produktivnost za več kot 10 odstotkov,” je poudaril.