Google po testu v EU: vrednost novic za oglaševanje “močno precenjena”

Tehnologija Forbes Slovenija 23. marca, 2025 14.44
featured image

Evropska zakonodaja zahteva, da Google plača medijskim hišam, ko uporablja njihovo vsebino. Velikan pa v novi študiji trdi, da novice komaj opazno prispevajo k njegovim oglaševalskim prihodkom.

23. marca, 2025 14.44

Ameriški ponudnik spletnega iskanja Google je po rezultatih testa, ki ga je izvedel v osmih evropskih državah, dejal, da so novice nedobičkonosne za njegovo oglaševalsko dejavnost, poroča Euronews.

Tehnološki velikan je za dva meseca in pol odstranil novice iz rezultatov iskanja za en odstotek uporabnikov in v petek objavil rezultate testa. “Študija je pokazala, da ko smo odstranili to vsebino, ni prišlo do nobene spremembe oglaševalskih prihodkov v Iskanju, beležili pa smo manj kot enoodstoten padec uporabe (0,8 odstotka),” je dejal Google.

Googlov direktor za ekonomijo Paul Liu je v izjavi dejal, da so “videli številna netočna poročila, ki močno precenjujejo vrednost novičarskih vsebin za Google”.

Družba je v poročilu dodala, da dejanskega vpliva na oglaševalske prihodke “ni mogoče statistično ločiti od ničle, niti na splošno niti po posameznih državah”.

Google
Google večino prihodko ustvari z oglaševanjem, predvsem v osrednji storitvi spletnega iskanja (Foto: PROFIMEDIA)

Osem držav, med njimi dve sosedi Slovenije

Poskus je bil izveden v Belgiji, na Hrvaškem, Danskem, v Grčiji, Italiji, na Nizozemskem, Poljskem in v Španiji.

Test je bil predviden tudi v Franciji, vendar je francosko sodišče potezo blokiralo in opozorilo, da bo Google kaznovan zaradi kršitve sporazuma s protimonopolnim regulatorjem.

Google je dejal, da je bil test izveden kot del skladnosti podjetja z evropsko direktivo o avtorskih pravicah (EUCD), enim od pravnih okvirov Evropske unije, in njegovim licenčnim programom za izdajatelje novic v EU.

Google
Google uporablja vsebine izdajeteljev novic tudi za urjanje modelov umetne inteligence (Foto: PROFIMEDIA)

Koliko je vredna novičarska vsebina

Evropska zakonodaja določa, da morajo Google in podobna podjetja izdajateljem novic plačati za uporabo delov njihove vsebine. Vendar pa je vprašanje, koliko je ta vsebina vredna, lahko argument, ki ga Google uporablja pri pogajanjih.

Francoski varuh konkurence je Google lani kaznoval z globo v višini 250 milijonov evrov zaradi kršitev, povezanih s pravili o intelektualni lastnini izdajateljev novic.

Pojavljali so se tudi pomisleki glede Googlove storitve umetne inteligence, ki uporablja vsebine izdajateljev novic za brezplačno usposabljanje svojih modelov, še piše Euronews.