Družbeno omrežje, ki tekmuje z X, preseglo 40 milijonov uporabnikov

Tehnologija Forbes Slovenija 2. novembra, 2025 18.06
featured image

Družbeno omrežje Bluesky ob doseženem mejniku napoveduje tudi pomembne spremembe v uporabniški izkušnji.

2. novembra, 2025 18.06

Bluesky je pretekli teden sporočil, da so presegli 40 milijonov uporabnikov. Ob tem so napovedali novo funkcionalnost – gumb za neodobravanje, ki bo uporabnikom pomagal izboljšati personalizacijo vsebin v glavni časovnici in drugih delih platforme.

Nova funkcija bo najprej na voljo v poskusni beta različici. Ko bodo uporabniki določeno objavo označili kot “neodobravajočo”, bo sistem prepoznal, katerih vsebin si ne želijo videti. To ne bo vplivalo le na vrstni red objav v časovnici, temveč tudi na razvrščanje odgovorov.

Spremembe prihajajo v obdobju, ko se je platforma znašla pod pritiski zaradi svojih uredniških odločitev, piše tehnološki portal TechCrunch. Čeprav je Bluesky zgrajen kot decentralizirano omrežje, kjer imajo uporabniki precejšnjo avtonomijo pri oblikovanju izkušnje, nekateri zahtevajo močnejši poseg platforme proti toksičnim ali kontroverznim uporabnikom. Bluesky pa na drugi strani ostaja zvest svojemu načelu, da mora vsak uporabnik sam nadzirati svojo interakcijo z vsebinami.

Bluesky vzporedno preizkuša tudi dodatne novosti: spremembe algoritma, oblikovne izboljšave in nove povratne mehanizme, vse z namenom izboljšanja kakovosti pogovorov.

Ena osrednjih inovacij je razvoj sistema t. i. “družbenih sosesk”, ki bo prepoznal povezave med uporabniki, ki pogosto komunicirajo med seboj. Tako bodo odgovori uporabnikov, ki so vam “bližje”, imeli večjo težo in bodo prikazani višje v pogovorih.

Bluesky s tem odgovarja tudi na težave konkurence. Platforma Threads v lasti Mete se je soočala s kritikami, da uporabnike pogosto postavi v pogovore brez konteksta, kar zmanjšuje občutek pripadnosti skupnosti.

Najprej mišljen kot del Twitterja, nato ločeno podjetje

Bluesky je leta 2019 kot raziskovalni projekt zasnoval takratni glavni izvršni direktor in soustanovitelj Twitterja Jack Dorsey, ki naj bi služil “decentralizaciji” tega družbenega omrežja, zdaj znanega kot X. Leta 2021 je Bluesky sčasoma začel delovati kot lastno podjetje in se februarja 2023 v beta različici odprl za javnost. Trenutna glavna izvršna direktorica podjetja je Jay Graber.

Družbeno omrežje je bilo zasnovano tako, da ga ne more nadzirati eno samo podjetje. Uporabniki lahko namreč ustvarijo lastne strežnike, na katerih lahko shranjujejo podatke, in določajo svoja pravila, namesto da bi uporabljali strežnike v lasti podjetja.

Bluesky omogoča objavo besedil z omejitvijo 256 znakov, znanih kot “skeets”. Ta lahko vključujejo tudi slike in videoposnetke. Uporabniki lahko podobno kot na omrežju X oblikujejo svojo časovnico. Vsebine lahko poobjavljajo, všečkajo in komentirajo, sledijo drugim uporabnikom in jim pošiljajo neposredna sporočila. Za razliko od X pa je mogoče tudi blokirati druge uporabnike tako, da ti ne morejo več dostopati do vsebin uporabnika, ki jih je blokiral.