»Z lastno čisto energijo smo manj odvisni in prispevamo k zeleni prihodnosti«

Victoriya Boklag, glavna izvršna direktorica skupine United Group, o najnovejši energetski naložbi v Bolgariji in razmerah na evropskem telekomunikacijskem trgu.
Victoriya Boklag, glavna izvršna direktorica United Group, se je skupini pridružila kmalu po njeni ustanovitvi in v njej zasedala številne strateške vodstvene funkcije. Igrala je ključno vlogo pri razvoju podjetja iz lokalnega ponudnika v Srbiji v vodilno regionalno podjetje. Boklag, diplomantka poslovne administracije in menedžmenta, je bila za glavno izvršno direktorico imenovana leta 2018.
V nadaljevanju nekaj zanimivih poudarkov iz pogovora za bolgarsko televizijsko hišo Nova, v katerem govori o 120 milijonov evrov vredni naložbi v obnovljive vire energije v Bolgariji in izzivih na telekomunikacijskem in medijskem trgu. Vabljeni k ogledu celotnega intervjuja.
United Group je napovedal vstop v proizvodnjo energije v Bolgariji. Kaj je spodbudilo to odločitev in kakšna je bila začetna ideja?
Vstop United Group v obnovljive vire energije je razburljiv in potreben korak k oblikovanju trajnostne prihodnosti. V Bolgariji vlagamo 120 milijonov evrov v razvoj treh sončnih elektrarn in vetrne elektrarne, ki bodo letno proizvedle več kot 310.000 megavatnih ur (MWh) čiste energije. Do leta 2027 bo to pokrilo 160 odstotkov naših potreb po električni energiji v Bolgariji in 65 odstotkov naše celotne porabe energije. Naše sončne elektrarne bodo zgrajene na industrijskih zemljiščih, da čim bolj zmanjšamo vpliv na okolje. Vetrna elektrarna, ki je v severovzhodni Bolgariji, pa bo pomembno prispevala k energetski prihodnosti države.
Ta odločitev izhaja iz naše odgovornosti kot vodilnega podjetja na področju telekomunikacij in medijev, da ukrepamo proti podnebnim spremembam. Povpraševanje po energiji hitro narašča zaradi elektrifikacije, umetne inteligence in širjenja digitalnih omrežij. Proizvodnja lastne obnovljive energije nam omogoča stabilizacijo stroškov, zmanjšanje odvisnosti od nestabilnih trgov in pripravo na prihodnost.
Bolgarija je bila naravna izbira za to pobudo, saj je eden naših največjih in najbolj dinamičnih trgov s kvalificirano delovno silo, spodbudnim poslovnim okoljem in velikim potencialom za obnovljive vire energije. Ta projekt odraža naše prepričanje, da morata inovacija in trajnost delovati skupaj za napredek.
Ne gre samo za napajanje našega poslovanja, ampak tudi za poganjanje sprememb, vodenje z zgledom in prispevek k bolj zeleni, svetlejši prihodnosti jugovzhodne Evrope.
Nameravate energetski projekt razširiti na druge trge ali ponujati energijo zunanjim uporabnikom?
Seveda. Razširitev naših projektov obnovljivih virov energije na druge trge, kjer deluje United Group, je naraven naslednji korak. Prav tako raziskujemo možnosti ponujanja energije na maloprodajnih in veleprodajnih trgih, s čimer bomo prispevali k širšemu energetskemu ekosistemu.
Kakšen potencial vidite na bolgarskem trgu?
Bolgarija je država z ogromnim potencialom. Njena visoko izobražena in nadarjena delovna sila v kombinaciji z njenim članstvom v EU, Natu in kmalu tudi v Schengnu jo postavlja kot središče za rast in inovacije. Ugodna davčna politika in spodbudno okolje ustvarjata močne temelje za naložbe in razvoj.
Pri United Group se vidimo ne samo kot investitorji, ampak kot omogočevalci napredka. Zavezani smo aktivnemu sodelovanju v nadaljnjem razvoju Bolgarije, pri čemer pomagamo poganjati njeno digitalno preobrazbo in energetski prehod. Skupaj lahko ustvarimo priložnosti, ki koristijo skupnostim, industrijam in državi kot celoti.
Kako vidite medijsko in telekomunikacijsko pokrajino v prihodnjih petih letih?
Telekomunikacijska in medijska industrija v Evropi sta na prelomni točki. Na telekomunikacijskem področju strukturni izzivi zavirajo sektor. Evropa ima več kot 100 operaterjev, kar vodi do razdrobljenega trga, ki nima obsega, kot ga vidimo v ZDA ali na Kitajskem, kjer le nekaj operaterjev pokriva na stotine milijonov uporabnikov. Ta razdrobljenost otežuje velike naložbe, potrebne za gradnjo in vzdrževanje sodobnih omrežij, zlasti v okolju intenzivne konkurence, ki pritiska na dobičkonosnost.
Drugi ključni problem je neravnovesje, ki ga povzroča prevlada velikih tehnoloških podjetij. Skoraj 70 odstotkov vsega internetnega prometa prihaja od teh podjetij, vendar so to telekomunikacijski operaterji, ki nosijo ogromne stroške za gradnjo in vzdrževanje omrežij, ki omogočajo ta promet. Trenutna pravila o nevtralnosti omrežij se morajo razviti, da ustvarijo pravičnejši sistem, v katerem tisti, ki najbolj izkoriščajo infrastrukturo, tudi prispevajo k njenemu razvoju.
Prekomerna regulacija v Evropi dodatno poslabša te težave. Strogo regulativno okolje duši inovacije in omejuje sposobnost operaterjev za monetizacijo naraščajočega povpraševanja po povezljivosti in storitvah. Za razvoj industrije potrebujemo pravičnejši regulativni okvir, ki podpira naložbe, nagrajuje inovacije in izenačuje pogoje med evropskimi operaterji in ameriškimi tehnološkimi velikani.
Na medijskem področju opažamo preobrazbo v načinu potrošnje vsebin. Tradicionalni mediji, vključno z osrednjimi televizijskimi kanali, kot je Nova, še vedno igrajo pomembno vlogo pri zagotavljanju lokalnih in kakovostnih vsebin, vendar se način, kako mlajša občinstva dostopajo do vsebin, hitro razvija. Želijo si vsebine na zahtevo, ki je lahko dostopna – bodisi pretočne epizode serij bodisi prenos vsebine prek novih platform. Za medijske družbe je izziv, da se preoblikujejo in prilagodijo tem spremembam ter hkrati ohranjajo relevantnost in zaupanje.