Volkswagen zamaknil začetek proizvodnje novega električnega modela

Posel Forbes Slovenija 17. avgusta, 2024 14.21 > 17. avgusta, 2024 14.28
featured image

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je leto začetka proizvodnje novega električnega avtomobila trinity premaknil z 2026 na 2032, poroča časnik Handelsblatt. Razlog naj bi bil upad zanimanja za električna vozila.

17. avgusta, 2024 14.21 > 17. avgusta, 2024 14.28

Projekt Trinity so pri Volkswagnu predstavili pred tremi leti. To je bil eden glavnih projektov nekdanjega šefa Volkswagna Herberta Diessa.

Po prvotnih načrtih bi moral avtomobil z delovnim imenom trinity luč sveta ugledati leta 2026, a je njegov prihod na trg pred časom že zamaknil Diessov naslednik Oliver Blume, in sicer za najmanj leto in pol. S tem je želel zagotoviti več časa za razvoj strojne opreme, poročanje Handelsblatta povzema STA.

Nemški časnik se pri svojem poročanju o novi preložitvi sklicuje na interne dokumente Volkswagna. Kot najverjetnejši razlog za časovni zamik pa navede slabše povpraševanje po električnih avtomobilih in ukrepe za zmanjševanje stroškov pri proizvajalcu avtomobilov.

Skupina Volkswagen je v prvi polovici leta prodala približno 317 tisoč električnih vozil. To je 1,4 odstotka manj kot pred letom dni in 7,3 odstotka celotne prodaje vozil. Hkrati je skupina prodala 136 tisoč priključnih hibridnih vozil, kar je 17 odstotkov več kot v prvem polletju 2023.

Diess si je želel, da bi trinity izdelovali v posebni tovarni na sedežu podjetja v Wolfsburgu v severni Nemčiji. Vendar bodo model zdaj izdelovali v mestu Zwickau na jugovzhodu države, kjer je sedež podjetja za proizvodnjo električnih vozil, še navaja STA.

Forbes Power Women's Summit, vstopnice

Skrbi glede razvoja e-mobilnosti

Volkswagen pa ni edini, ki rahlja svoje zaveze glede električne mobilnosti. Proizvajalec premijskih avtomobilov Porsche, ki je sicer del skupine Volkswagen, je nedavno povedal, da bo prehod na električna vozila trajal dlje, kot je mislil. Dosedanji cilj, da bi do leta 2030 električna vozila dosegla 80 odstotkov prodaje, naj bi se zamaknil za več let.

V novi strategiji datuma niso navedli, so pa zapisali, da bo rast v deležu prodaje odvisna od povpraševanja in razvoja elektromobilnosti. Blume, ki je šef Volkswagna in tudi Porscheja, sicer poudarja, da še naprej meni, da je e-mobilnost prihodnost.

Na to, da so clji glede elektromobilnosti v Evropi preveč optimistični, sta v zadnjih mesecih sicer opozorila tudi Renault – več tukaj – in Mercedes.

Težave zaradi Kitajske in milijardni rezi

Dobiček Volkswagna se je v drugem četrtletju letos zmanjšal za štiri odstotke na 3,63 milijarde evrov. V celotnem prvem polletju se je, kot smo poročali, prodaja skupine s sedežem v Wolfsburgu sicer rahlo povečala z lanskih 156,3 milijarde evrov na letošnjih 158,8 milijarde evrov. A dobiček iz poslovanja je bil z 10,1 milijarde evrov nižji kot lani (11,3 milijarde evrov).

Prodali so 4,3 milijona vozil, kar je malo manj kot lani (4,4 milijona). Lepa rast prodaje v severni in južni Ameriki (za 8 oziroma 15 odstotkov) ni mogla v celoti nadomestiti 19-odstotnega padca prodaje na Kitajskem. Ta ostaja najpomembnejši trg nemške skupine, ki tu ustvari skoraj tretjino prodaje.

Volkswagen je tako ob polletju napovedal, da bo nadaljeval z varčevanjem. Deset milijard evrov vreden program nižanja stroškov, ki so ga Nemci napovedali decembra lani, naj bi jim letos prinesel štiri milijarde evrov prihranka.