Volkswagen si je nakopal še težave s sindikati: direktorja izžvižgali
Potem ko je družba Volkswagen AG sporočila, da razmišlja o zapiranju tovarn v Nemčiji in prekinitvi sporazumov z delavci, ji zdaj grozi spopad s sindikati.
Največji evropski proizvajalec avtomobilov Volkswagen je ta teden sporočil, da po letih ignoriranja presežnih zmogljivosti in padanja konkurenčnosti tehtajo, ali bodo prvič v svoji 87-letni zgodovini zaprli obrate v Nemčiji in prekinili sporazume o varnosti delovnih mest. Poteza je izzvala spopad z močnimi sindikati, je poročal Bloomberg.
Ogrožen je namreč tudi povojni konsenz o soodločanju delavcev, ki tem v podjetju zagotavlja pomembno vlogo. Na današnjem shodu zaposlenih, ki se ga je udeležilo okrog 16.000 delavcev, so izžvižgali glavnega finančnega direktorja Arna Antlitza in glavnega izvršnega direktorja Oliverja Bluma. Obsežen delavski spor v koncernu za Bluma predstavlja veliko preizkušnjo, s katero pa se je soočilo že več njegovih predhodnikov.
Volkswagen naj bi imel dve tovarni preveč
Na zboru zaposlenih v glavni Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu je Antlitz dejal, da se s slabo prodajo soočajo že vse od pandemije. Po njegovih besedah je izpad povpraševanja dosegel za približno “500.000 avtomobilov, kar je enakovredno dvema tovarnama”.
Po njegovih besedah mora Volkswagen povečati produktivnost in znižati stroške. “Še vedno imamo leto ali mogoče dve leti, da stvari obrnemo v drugo smer,” je menil. Podrobnosti varčevalnega načrta sicer ni predstavil.
Do srečanja je prišlo dva dni po napovedi vodstva, da zaradi naraščajočih stroškov razmišlja o zaprtju več tovarn v Nemčiji. “V dani situaciji zaprtja tovarn ne moremo izključiti,” so odgovorni zapisali v pismu zaposlenim, piše STA.
Predsednica sveta delavcev Daniela Cavallo je že napovedala oster odpor zaposlenih. Skupina “ni v težavah zaradi svojih lokacij v Nemčiji in stroškov zaposlenih v Nemčiji”, temveč zato, ker “vodstvo ne opravlja svojega dela”, je ocenila na današnjem srečanju.
Glavna tarča Volkswagna, ki sicer upravlja tudi z blagovnimi znamkami Audi, SEAT in Škoda, je njegova slabo delujoča istoimenska znamka osebnih avtomobilov, katere profitne marže se zmanjšujejo zaradi počasnega prehoda na električna vozila in upočasnjene potrošnje. V prvi polovici leta se je marža te blagovne znamke znižala na 2,3 odstotka v primerjavi s 3,8 odstotka pred letom dni.
Volkswagen je lani izdelal približno 9 milijonov vozil, medtem ko je zmogljivost proizvodnje znašala 14 milijonov. Po pisanju Bloomberga je povečanje donosnosti pri glavni znamki Volkswagna postalo težje zaradi višjih stroškov logistike, energije in delovne sile. Antlitz je še dodal, da imajo še vedno “leto, morda dve leti časa, da stvari obrnejo na bolje, vendar morajo ta čas izkoristiti.”
Znamka mora še vedno prihraniti tri milijarde evrov, da bi dosegla lani zastavljen varčevalni program v višini 10 milijard evrov. Stroški dela naj bi predstavljali le manjši del te vrzeli.
V Nemčiji avgusta rekorden padec prodaje električnih avtomobilov
Nemčija je medtem avgusta v medletni primerjavi zabeležila rekorden padec prodaje električnih avtomobilov, je poročala STA. Skupno je bilo prvič registriranih 197.322 avtomobilov, kar je za 27,8 odstotka manj, samo prodaja električnih avtomobilov pa je padla za 68,8 odstotka na okrog 27.000 vozil.
Pri tem je sicer treba upoštevati, da je bila prodaja električnih avtomobilov avgusta lani precej nadpovprečna, ko so mnogi pohiteli z nakupom električnega avtomobila, preden je vlada ukinila nekatere subvencije. Nemški minister za delo Hubertus Heil je danes omenil tudi možnost novih državnih spodbud za podjetja za nakup električnih avtomobilov, še piše STA.
Stanje v nemški avtomobilski industriji vse slabše
Tudi razpoloženje v nemški avtomobilski industriji strmo pada, so v danes objavljenem poročilu zapisali na münchenskem inštitutu za gospodarske raziskave Ifo. Kazalnik razpoloženja se je v primerjavi z julijem po sezonsko prilagojenih podatkih znižal z -18,5 na -24,7 točke.
Kazalnik trenutnih razmer se je znižal z -6,9 na -7,2 točke, kazalnik pričakovanj za prihodnjih šest mesecev pa je z -29,5 padel na -40,5 točke, je razvidno iz poročila. “Podjetja v nemški avtomobilski industriji trpijo zaradi pomanjkanja novih naročil, zlasti iz tujine. To se zdaj odraža tudi v kadrovskem načrtovanju,” še sporočajo z inštituta.