Uber bo Evropejce kmalu vozil s kitajskimi električnimi avti

Posel Jan Artiček 31. julija, 2024 16.30
featured image

Kitajski BYD, ki mu je EU nedavno naložila dodatne uvozne carine, bo prevozni platformi Uber dostavil 100 tisoč električnih vozil, najprej v Evropi in Latinski Ameriki.

31. julija, 2024 16.30

Prevozna platforma Uber in kitajski proizvajalec električnih vozil BYD sta sklenila večletni strateški sporazum o sodelovanju, v okviru katerega bo BYD globalno floto ameriške družbe okrepil za 100 tisoč električnih vozil, so sporočili iz obeh podjetij.

Nova vozila bodo sprva na voljo Uberjevim voznikom v Evropi in Latinski Ameriki (v Sloveniji Uber ni prisoten). Dogovor bo vključeval “ugodne cene in pogoje financiranja” za voznike platforme. Družbi s sodelovanjem skušata znižati ceno električnih vozil in povečati njihov delež med vozniki največje prevozne in dostavne platforme na svetu. Pozneje bodo vozila na voljo še v regijah Bližnjega vzhoda, v Kanadi, Avstraliji in na Novi Zelandiji.

“Ker gre za največji svetovni sporazum te vrste, smo navdušeni nad koristmi, ki jih bo to partnerstvo prineslo voznikom, kolesarjem in mestom,” je v izjavi za javnost zapisal glavni izvršni direktor Uberja Dara Khosrowshahi. “Ko voznik Uberja preklopi na električno vozilo, lahko zagotovi do štirikrat večjo emisijsko korist v primerjavi z običajnim voznikom, preprosto zato, ker je več na cesti.”

“To sodelovanje zaznamuje novo dobo v elektrifikaciji urbane mobilnosti. Veselimo se, da bodo naša električna vozila postala pogost pojav na ulicah mest po vsem svetu,” pa je dogovor komentirala Stella Li, izvršna podpredsednica pri BYD in direktorica ameriške podružnice podjetja.

Glavni izvršni direktor Uberja Dara Khosrowshahi
Glavni izvršni direktor Uberja Dara Khosrowshahi pravi, da voznik Uberja z električnim vozilom ustvari več emisijskih prihrankov kot običajni voznik, ker je več na cesti (Foto: PROFIMEDIA)

Za hitrejši prehod na električna vozila

Vozniki Uberja prehajajo na električna vozila petkrat hitreje kot lastniki osebnih avtomobilov, pravijo pri Uberju. Toda glavni oviri pri prehodu tudi za voznike Uberja ostajata višja cena električnih vozil in razpoložljivost financiranja.

“Poleg cenovne dostopnosti imajo vozila BYD nižje stroške vzdrževanja in popravil ter so zelo primerna za skupno vožnjo zaradi široke palete modelov, vrhunske zmogljivosti baterije in odlične kakovosti izdelave,” svojo odločitev za sodelovanje z BYD še pojasnjujejo pri Uberju. Dogovor bi lahko vključeval tudi popuste pri polnjenju in zavarovanju ter ugodnejše ponudbe za lizing.

Sodelovanje pri razvoju avtonomnih vozil

Rast globalnega povpraševanja po električnih vozilih se je v zadnjih dveh letih umirila, kljub potrebi po znižanju izpustov toplogrednih plinov v prometu. Razlog so višje cene, pa tudi visoki stroški zadolževanja zaradi visokih obrestnih mer v času povišane inflacije.

Na to upočasnjevanje rasti se odziva tudi BYD-jev glavni tekmec Tesla. Ameriški proizvajalec električnih vozil, ki je največji na svetu po obsegu prodaje, oktobra načrtuje lansiranje tako imenovanih robotaksijev oziroma avtonomnih taksijev, s čimer skuša razpršiti svoj portfelj izdelkov. Po poročanju Reutersa je Uber januarja sporočil, da v ZDA sodeluje s Teslo pri naporih za povečanje deleža električnih vozil.

Uber in BYD bosta v okviru dogovora sodelovala tudi pri razvoju vozil z možnostjo avtonomne vožnje, ki bi bila nato na voljo Uberju, so še zapisali v izjavi za javnost.

Spomnimo, da je v začetku julija Evropska komisija uvedla začasne dodatne carine na uvoz kitajskih električnih vozil v EU. Pri tem se sklicuje na državne subvencije, ki so jih prejemali kitajski proizvajalci in ki naj bi “izkrivljale tržno konkurenco”. Za BYD, ki je junija tik pred uvedbo carin občutno povečal izvoz v Evropo, velja 17-odstotna dodatna carina, poleg osnovnih 10 odstotkov.