Tudi Kanada se pripravlja na uvedbo carin za kitajska električna vozila

Posel Forbes Slovenija 21. junija, 2024 13.57
featured image

Po ameriškem in evropskem dvigu carin na kitajska električna vozila je pod vse večjim pritiskom tudi Kanada, kjer je uvoz vozil s Kitajske lani poskočil.

21. junija, 2024 13.57

Kanadska vlada pod vodstvom premiera Justina Trudeauja bi lahko kmalu oznanila začetek javnih posvetovanj o uvedbi carin na kitajska električna vozila, na podlagi anonimnih virov blizu zadevi poroča Bloomberg.

Kanadski premier je pod pritiskom tako doma kot v tujini, da sledi zgledu ameriškega predsednika Joeja Bidna. Ta je maja po pregledu carin na kitajske izdelke, ki jih je uvedel njegov predhodnik Donald Trump, še zaostril dajatve; na področju električnih vozil so se carine početverile s 25 na 100 odstotkov.

Evropska komisija pa je ta mesec razgrnila svoje načrte o uvedbi dodatnih carin na kitajska električna vozila v razponu 17,4 do 38,1 odstotka. Te se bodo dodale obstoječi dajatvi v višini 10 odstotkov.

Zahodne države skrbi, da Kitajska s presežno proizvodnjo nekaterih ključnih dobrin obvladuje dobavne verige in izriva s trga zahodne industrije. Električna vozila so stopila v ospredje, saj mnogi kitajski proizvajalci, katerih električna vozila so cenejša od tujih tekmecev, v zadnjem letu krepijo izvoz v druge države. Na Kitajskem, ki je sicer daleč največji trg za električna vozila, se namreč rast povpraševanja umirja.

Kanadski premier Justin Trudeau in premier Ontaria Doug Ford
Kanadski premier Justin Trudeau in premier Ontaria Doug Ford sta oznanila načrte za postavitev Hondine tovarne električnih vozil v Ontariu (Foto: PROFIMEDIA)

Rast uvoza s Kitajske

Lani je Kanada s Kitajske uvozila za 2,2 milijarde kanadskih dolarjev (1,5 milijarde evrov) električnih vozil, leto prej pa je ta uvoz znašal manj kot 100 milijonov kanadskih dolarjev (68 milijonov evrov), kažejo podatki državnega statističnega urada.

Ko je Tesla pričela uvažati Modele Y iz svoje šanghajske tovarne, je število uvoženih električnih vozil v pristanišču v Vancouvru poskočilo za petkratnik, piše Bloomberg. Poleg Tesle tudi drugi zahodni avotmobilisti proizvajajo na Kitajskem ali pa sklepajo partnerstva s kitajskimi tekmeci za proizvodnjo električnih vozil v državi.

Trudeau in njegovi ministri so javno dejali, da spremljajo, kako ukrepajo druge države, a se niso zavezali novim carinam. Premier je novinarjem v četrtek povedal, da je imel “pomembne pogovore” o kitajski proizvodnji na vrhu voditeljev skupine G7 v Italiji prejšnji teden.

Kanadski premier Justin Trudeau
Kanadski premier Justin Trudeau je o električnih vozilih govoriltudi na vrhu G7 (Foto: PROFIMEDIA)

Domači pozivi

V četrtek je premier Ontaria Doug Ford obtožil Kitajsko, da izkorišča nizke delovne standarde in nečisto energijo za izdelavo poceni električnih vozil. Trudeaujevo vlado je pozval, naj vsaj izenači Bidenove carine. “Če ne ukrepamo hitro, tvegamo delovna mesta v Ontariu in Kanadi,” je dejal na družbenem omrežju X.

K carinam so pozvala tudi združenja avtomobilske industrije. Opozarjajo, da Kanada ne more biti na nasprotni strani od ZDA v tej zadevi, saj se bliža pregled prostotrgovinskega sporazuma med obema državama in Mehiko. Poleg tega imata Kanada in ZDA integrirane avtomobilske dobavne verige, večina kanadske proizvodnje pa se izvaža v ZDA.

Trudeaujeva administracija in Fordova vlada v Ontariu sta obljubili, da bosta vložili milijarde v izgradnjo domače industrije električnih vozil, od rudarjenja ključnih mineralov za baterije pa vse do sestavljanja avtomobilov in lahkih tovornjakov. To vključuje subvencije v višini več milijard dolarjev za nove tovarne, ki so jih med drugim predlagali Volkswagen, Stellantis in Honda Motor Co.