Trume turistov na Blejski grad: “Obisk je za zdaj obvladljiv”

Posel Forbes Slovenija 19. avgusta, 2024 13.03
featured image

V prvem polletju je Blejski grad obiskalo 12 odstotkov ljudi več kot v istem obdobju lani. Število obiskovalcev je obvladljivo, pravijo na Zavodu za kulturo Bled.

19. avgusta, 2024 13.03

Obisk Blejskega gradu, ki je pred pandemijo covida-19 dosegal rekordne številke, nato pa močno upadel, v zadnjih letih ponovno raste, poroča STA. Kot so sporočili z Zavoda za kulturo Bled, ki upravlja Blejski grad, je v prvih šestih mesecih grad obiskalo skoraj 186.000 ljudi, kar je 12 odstotkov več kot v prvem lanskem polletju.

Največ gostov, 16 odstotkov, je bilo Slovencev, ki jih privabljajo različni dogodki, vračajo se tudi turisti iz Južne Koreje, ki so v prvem polletju predstavljali 13-odstotni delež. Na tretjem mestu so Američani z desetimi odstotki, sledijo pa Madžari, Italijani, Nemci, Hrvati, Britanci in Poljaki.

Več kot polovica, 55 odstotkov, je bilo individualnih gostov, 36 odstotkov jih je na ogled prišlo v organiziranih skupinah, devet odstotkov obiskovalcev pa je imelo vnaprej rezervirano mizo v restavraciji. V zavodu so zadovoljni tudi z dosedanjo sezono poročnih dogodkov, saj se je v prvi polovici leta na gradu poročilo 16 parov.

Forbes Power Women's Summit, vstopnice

Zelo dober obisk gradu se je nadaljeval tudi v juliju. Tako je do 1. avgusta grad obiskalo skoraj 242.000 ljudi. Lani so v celotnem letu na gradu našteli 412.000 obiskovalcev, v predkoronskem letu 2019 pa 570.000.

Spodbujajo spletno prodajo vstopnic

Kot je ocenila direktorica Zavoda za kulturo Bled Lea Ferjan, je zdaj obisk obvladljiv. Število obiskovalcev je primerno in se razporedi čez dan. Posebni ukrepi za upravljanje obiska tako doslej niso bili potrebni.

Pripravili pa so se na ponoven morebiten porast obiska v prihodnje, zato so že lani uvedli elektronsko prodajo vstopnic, ki omogoča rezervacijo obiska gradu po urah. V prvi polovici letošnjega leta so na spletni strani Blejskega gradu kupili 5,5 odstotka vstopnic, spletno prodajo pa bodo spodbujali še naprej.

Bled, grad, turisti
Zaradi morebitnega porasta obiska so na Blejskem gradu lani uvedli elektronsko prodajo vstopnic (Foto: Žiga Živulovič jr./Bobo)

Turistično sezono podaljšujejo z dogodki

Zavod za kulturo Bled skrbi tudi za krepitev ponudbe na gradu s pripravo različnih občasnih razstav in dogodkov. Izkazalo se je, da ti privabijo tudi veliko Slovencev. Hkrati pa na ta način podaljšujejo turistično sezono, saj je ob vikendih v nižji sezoni leta obisk gradu enak obisku v poletni sezoni. Podaljšuje se tudi čas trajanja obiska gradu. “Prizadevamo si, da bi se instant obisk gradu spremenil v pravo, poldnevno ali celodnevno doživetje in prispeval k podaljšanju bivanja na Bledu,” je za STA povedala Ferjan.

Ob ponovni rasti prihodkov v Zavodu za kulturo Bled oživljajo projekt grajskega dvigala in začenjajo priprave sanacije hišne kanalizacije na relaciji Bledec–Blejski grad. Jeseni se bodo lotili tudi priprave gradu na postavitev nove muzejske razstave, pri čemer bo najzahtevnejša obnova lesenih oken. Gradbena dela se bodo izvajala tudi na vstopni točki.