Trije odstotki, ki so Federerju prinesli več kot 20 zmag na turnirjih za grand slam

Eden najboljših teniških igralcev vseh časov Roger Federer je že leta magnet za globalne blagovne znamke. Naložba v obutveno podjetje pa mu je nedavno omogočila vstop v klub športnih milijarderjev.
Švicarski tenisač Roger Federer, ki sta ga na igrišču odlikovala eleganca in natančnost, je v karieri osvojil 20 turnirjev za grand slam.
Vse od prve zmage na Wimbledonu leta 2003 je dominiral v tej športni panogi. Leta 2004 je osvojil kar tri od štirih turnirjev za grand slam, do leta 2018 še nadaljnjih 16. Zadnjo tekmo je odigral septembra 2022, pri 41 letih.
A nagrade s turnirjev niso glavni vir njegovega premoženja, ki trenutno po oceni Bloomberga znaša 1,3 milijarde dolarjev (okoli 1,1 milijarde evrov). Ne igrišču je zaslužil okoli 131 milijonov dolarjev, ostalo pa s sponzorstvi in naložbami.
Milijonske sponzorske pogodbe
Spretnost je Federerju omogočila uspeh v tenisu, zaradi karizme pa je Švicar postal ljubljenec teniških privržencev ter mnogim tudi vzornik. Zato ni presenetljivo, da so se mnoge svetovne blagovne znamke greble za sponzorske dogovore s tenisačem.
Eno prvih pogodb je leta 1994 podpisal s proizvajalcem obutve Nike. Med letoma 2008 in 2018 mu je pogodba prinašala po 10 milijonov dolarjev letno. Ko je leta 2018 prišel čas za podaljšanje, je Federerjev agent Tony Godsick poiskal druge ponudbe in Federerju zagotovil osupljivo pogodbo v vrednosti 300 milijonov dolarjev za 10 let z japonsko blagovno znamko Uniqlo. Gre za proizvajalca kakovostnih, a tudi funkcionalnih oblačil za prosti čas in šport.
Med sponzorji švicarske teniške legende so še švicarski proizvajalec čokolade Lindt, od katerega naj bi prejel skupno 20 milijonov dolarjev, svetovni proizvajalec ur Rolex, ki Švicarju nakaže osem milijonov dolarjev letno, ter Mercedes Benz, s katerim ima dogovor v višini pet milijonov dolarjev na leto.
Pogodba z Uniqlo je Federerja po navedbah Forbesa v letu 2020 dvignila na vrh lestvice najbolje plačanih športnikov.

Zastopanje mladih tenisačev in fundacija
Godsick Švicarju ni pomagal le pri sponzorstvih, temveč tudi pri ustanovitvi agencije za upravljanje športnih talentov Team8. Ta je zastopala mlada, obetavna teniška imena, kot sta Američana Coco Gauff in Ben Shelton ter druge. Po tem, ko sta letos oba omenjena zapustila agencijo, se je podjetje bolj osredotočilo na Laver Cup, ekipni teniški turnir, in na svoj naložbeni portfelj, ki vključuje globalni sistem ocenjevanja tenisačev Universal Tennis Rating.
Poleg tega ima Federer še podjetje Format A AG, odgovorno za upravljanje drugih naložb in njegove fundacije Roger Federer. Ta dobrodelna organizacija je po navedbah na spletu pomagala več kot 3 milijonom otrok v 7 državah. Podpira projekte, namenjene zagotavljanju kakovostnega izobraževanja za mlade.
Preskok z naložbo v švicarsko podjetje
Čeprav so Federerju sponzorstva skozi leta prinesla na stotine milijonov, je njegov največji finančni preskok prišel s strateško naložbo. S tem, ko je leta 2018 prekinil pogodbo z Nikeom in presedlal na Uniqlo, si je odprl pot za povezovanje s kakšnim drugim proizvajalcem obutve.
Leta 2019 je tako postal manjšinski lastnik švicarskega podjetja za športno obutev On. Tuji mediji so poročali, da je čevlje nosilo več ljudi v njegovem krogu – tudi njegova žena. Takrat še aktivni tenisač naj bi iz radovednosti, da bi slišal švicarsko zgodbo o uspehu, ustanovitelje povabil na večerjo.
Druženje je odprlo vrata partnerstvu. Federer naj bi kupil tri odstotke podjetja, pri čemer znesek vložka ostaja skrivnost.

Posebni podplati za boljši tek
Podjetje On so leta 2010 ustanovili Olivier Bernhard, David Allemann in Caspar Coppetti. Navdihnila jih je Bernhardova prejšnja poklicna dejavnost, triatlon. Ko je tekmoval, je na spodnji del svojih superg prilepil koščke vrtne cevi, saj mu je to pomagalo pri teku. Ko je s soustanoviteljema izdelal prvo različico, so jo zaradi čudnega videza poimenovali Frankenstein. Zdaj je ta edinstvena oblika – sestavljena iz okroglih praznih oblik na podplatu – tisto, kar loči tekaški copat od ostalih.
Tehnologija, ki jo uporabljajo za podplate, se imenuje CloudTec. Nameščena je na vsakem čevlju švicarske znamke in omogoča blaženje pod podplatom, kar zmanjšuje obremenitev sklepov in mišic tekačev, ter močnejši odskok.
Podjetje On Holding je imelo lani 2,3 milijarde švicarskih frankov prihodkov (okoli 2,5 milijarde evrov) in 240 milijonov frankov čistega dobička (260 milijonov evrov). Od leta 2021 kotira na newyorški borzi in ima danes tržno kapitalizacijo v višini slabih 17 milijard dolarjev, kar pomeni, da je Federerjev okoli triodstotni delež vreden 500 milijonov dolarjev. S tem je Federer uradno postal milijarder.
Vendar se zdi, da gre teniški legendi za več kot le denar. Z On je ustvaril svojo linijo moških in ženskih čevljev za terensko uporabo, ki stanejo od 140 do 160 dolarjev, teniških čevljev tekmovalnega razreda (med 170 in 220 dolarjev) ter mladinsko kolekcijo, ki se prodaja po 110 dolarjev.