Trenutek Mateja Rimca na predstavitvi novega bugattija

Posel Forbes Slovenija 21. junija, 2024 16.23
featured image

Osrednjo vlogo na četrtkovi predstavitvi novega avtomobila Bugatti Tourbillon je igral hrvaški poslovnež Mate Rimac, ki je svoje podjetje združil z italijanskim avtomobilistom.

21. junija, 2024 16.23

Pred sedežem proizvajalca luksuznih avtomobilov Bugatti so v četrtek zvečer javnosti predstavili dolgo pričakovani novi Bugatti Tourbillon. Avtomobil ima hibridni motor namesto sprva predvidenega električnega, za kar je zaslužen hrvaški podjetnik in direktor združenega podjetja Bugatti-Rimac Mate Rimac, ki je tudi predstavil tehnične značilnosti novega avta.

Rimac je aktivno sodeloval pri razvoju Tourbillona, ki stane okrog štiri milijone dolarjev (3,7 milijona evrov), najvišja hitrost znaša 455 kilometrov na uro, od 0 do 100 kilometrov na uro pa pospeši v dveh sekundah, poroča Forbes Hrvaška.

Tourbillon je v nekaterih potezah vizualno podoben svojemu predhodniku Chironu. A kot je pojasnil Rimac, so avtomobil razvili od samega začetka, zato si Tourbillon ne deli komponent s katerim koli drugim modelom v avtomobilski industriji.

Gre za hibrida, ki je kljub 200-kilogramski bateriji lažji od bencinskega predhodnika. Proizvaja tudi edinstven zvok, ki je kombinacija tradicionalnega motorja brez turbine in elektromotorja. Rimac je dejal, da se takšni avtomobili, ki so razviti od začetka, pojavijo le vsakih nekaj desetletij in dejal, da je to novo poglavje za staro znamko.

Bugatti Tourbillon
Bugatti Tourbillon doseže 100 km/h v dveh sekundah (Foto: Zajem zaslona)

Prepričal šefa Volkswagna

Dva dni pred predstavitvijo novega bugattija je Rimac na Bugattijevem YouTube kanalu komentiral, da je bila združitev Bugattija in Rimca smiselna in je ustvarila situacijo, kjer zmagajo vsi. Povedal je tudi, kako je prepričal takratnega izvršnega direktorja Volkswagna Herberta Diessa, da mora biti novi bugatti hibrid.

“Čutil sem, da bi moral biti naslednji Bugatti še vedno hiperšportnik. Ko je bilo to jasno, je bilo vprašanje – kako to narediti. Takrat je veliko ljudi vztrajalo, da bi moral biti naslednji avto popolnoma električen. In to bi bilo najbolj preprosto, saj smo že imeli osupljivo zmogljivo Nevero, ki bi se zelo dobro podala k Bugattiju. Očitna in najenostavnejša stvar je bila vzeti Nevero in iz nje narediti Bugattija. Toda namen ustvarjanja Bugattija ni poenostaviti stvari, ampak otežiti stvari, saj delamo, kar je prav,” je dejal hrvaški podjetnik.

Rimac se je moral obrniti na šefa Volkswagna in mu povedati, kaj želi doseči z znamko. Diessu je bil njegov koncept všeč. Toda Rimac je imel tudi nasprotnike, ki so dejali, da bi moral biti nov model električen. Opozarjali so tudi, da Rimac ni še nikoli razvil motorja z notranjim zgorevanjem in nima izkušenj z razvojem hibrida.

“Moj odgovor je bil: vsega, kar sem počel zadnjih 15 let, nisem počel še nikoli. In do tega nisem imel pravice niti z vidika, da sem vse počel v državi, ki ni imela avtomobilske industrije,” je dejal Rimac.