Švedi prevzemajo slovenskega proizvajalca oken in vrat

Švedski Inwido, ki kotira na borzi v Stockholmu, ni razkril višine kupnine za pesniški AJM. Ta že dve leti išče primernega strateškega partnerja.
Švedski izdelovalec oken in vrat Inwido je postal lastnik večinskega 70-odstotnega deleža doslej družinskega podjetja AJM iz Kozjaka nad Pesnico, poroča STA. Novi lastniki se bodo delavcem predstavili v sredo, v podjetju pa so za STA dodatne informacije obljubili po sestanku z zaposlenimi.
Inwido je prevzem danes uradno objavil prek spletne strani stockholmske borze in na svoji spletni strani. Kot ob tem spominjajo v časniku Večer, je do lastniškega prevzema podjetja v lasti družine Ajlec prišlo po dveh letih iskanja primernega strateškega partnerja.
Predsednik in izvršni direktor podjetja Inwido Fredrik Meuller je v uradni objavi o prevzemu izrazil veselje, da lahko v skupini pozdravijo podjetje AJM, s katerim se širijo v jugovzhodno Evropo.
“Prevzem ponuja sinergijske priložnosti in platformo za nadaljnjo organsko rast v regiji,” je dejal in dodal, da je Inwido od Marije Ajlec pridobil 70 odstotkov delnic družbe, za preostalih 30 odstotkov podjetja pa ima družina Ajlec možnost prodaje do začetka leta 2028. Kupnina je sicer poslovna skrivnost, proizvodnja skupaj z zaposlenimi, teh je okoli 185, pa ostaja na sedežu družbe. Lastnica je sicer podjetje ustanovila leta 1990 skupaj s pokojnim možem Janezom Ajlecom, leta 2009 pa podjetje z upokojitvijo zapustila.
“Odločitev o prenosu večinskega deleža je v meni zorela že dalj časa in z Inwido je tudi dozorela. Gre za partnerja, ki razume naše vrednote in spoštuje zgodbo, ki sva jo z Janezom zgradila in ki jo nadaljuje najina družina. Prepričana sem, da podjetje predajam v dobre roke ter da bo AJM z novim strateškim lastnikom nadaljeval pot rasti, razvoja in razcveta,” je dejala v sporočilu za javnost.
Družinski DNK
Prav tako naj bi bil Trivo Krempl še naprej direktor družbe, verjetno skupaj s predstavnikom novih švedskih lastnikov, navaja Večer. Prav tako na svojih funkcijah ostajajo preostali člani družine Ajlec.
“V AJM smo na prelomni točki, ko se na nek način zelo naravno preteklemu uspehu pridružuje nova razvojna priložnost. Inwido je partner, s katerim delimo ključne vrednote – kakovost, trajnost, inovativnost in močan pomen korporativne kulture. To partnerstvo vidimo kot izjemno priložnost za pospešeno rast, krepitev blagovne znamke, razvoj in širitev na obstoječih ter novih trgih. Naša vizija, kultura in način dela ostajajo enaki – le priložnosti bodo večje.“
Pri AJM poudarjajo, da tudi v okviru nove lastniške strukture podjetje ohranja izrazito družinski DNK.
Slabi dve leti za AJM
Inwido je s 35 proizvodnimi enotami in približno 5.200 zaposlenimi prisoten v 12 evropskih državah, in sicer na Danskem, v Estoniji, na Finskem, Irskem, v Litvi, na Norveškem, Poljskem, v Romuniji, Združenem kraljestvu, na Švedskem, v Nemčiji in na Nizozemskem, odslej pa še v Sloveniji. Letno ustvari več kot 800 milijonov evrov prihodkov.
Po podatkih iz letnega poročila je AJM lani zaradi nižjega povpraševanja, še posebej na področju gradnje in obnove stavb javnega sektorja, še drugo leto zapored beležil nižjo prodajo in ustvaril nekaj manj kot 26 milijonov evrov prihodkov, kar je za desetino nižja številka kot leto pred tem. Leto 2024 so končali z 220 tisoč evri čistega dobička, kar je bilo štirikrat manj kot leto poprej.
Dobre tri četrtine prihodkov od prodaje je družba dosegla na domačem trgu, slabo petino na trgih EU, preostanek pa na drugih trgih. Prodaja je bila lani nižja na vseh trgih, z največjim padcem za 13 odstotkov na domačem trgu. Med tujimi trgi je največji avstrijski, kamor gre tri četrtine izvoza, na drugem mestu pa je Švica, še piše STA.