Strm upad prodaje Mercedesa na Kitajskem, preobrat pa “večletni projekt”

Poslovanje Mercedesa-Benza v tretjem četrtletju so zaznamovale predvsem ameriške carine in šibka prodaja na Kitajskem.
Nemški avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz je v prvih devetih mesecih ustvaril 98,5 milijarde evrov prihodkov, kar je osem odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. Čisti dobiček je medtem upadel za 50 odstotkov na 3,9 milijarde evrov, izhaja iz četrtletnega poročila avtomobilskega proizvajalca.
Samo v tretjem četrtletju so prihodki Mercedesa-Benza upadli za sedem odstotkov na 32,1 milijarde evrov. Zabeležil je 1,19 milijarde evrov čistega dobička, kar je 31 odstotkov manj kot v enakem obdobju lani. A kljub velikemu padcu je nemški avtomobilski proizvajalec presegel pričakovanja analitikov, ki so napovedovali, da se bo čisti dobiček ustavil pri 1,09 milijarde evrov, poroča STA.
“Naši rezultati za tretje četrtletje so skladni s celoletno napovedjo,” je rezultate komentiral izvršni direktor Ola Kaellenius.
Julija je Mercedes-Benz znižal celoletno napoved poslovanja, potem ko je ameriški predsednik Donald Trump napovedal obsežne carine. Pričakujejo, da bodo prihodki precej nižji od lanskih, ko so dosegli 146 milijard evrov.
Kaellenius je dejal, da kriza zahteva “politično rešitev“ in ne le spremembe v dobavnih verigah podjetij.
“Kriza s čipi je povzročena s strani politike, pri čemer gre za spor med ZDA in Kitajsko, Evropa pa je vmes,“ meni šef Mercedesa.
Hude težave na Kitajskem, a brez hitrih rešitev
Na četrtletno poslovanje je po pojasnilih podjetja vplivala tudi slaba prodaja na Kitajskem, ki je strmoglavila za 27 odstotkov. Kitajski trg je za nemške proizvajalce avtomobilov postal bojišče, kjer se spopadajo predvsem z močno lokalno konkurenco, še piše STA.
Kaellenius je analitikom in vlagateljem v telefonski konferenci povedal, da Mercedes tesno sodeluje s kitajskim podjetjem Momenta, ki razvija programsko opremo za avtonomno vožnjo, da bi avtomobili postali konkurenčni na lokalnem trgu.
A preobrat je “večletni projekt”, je dodal. “Pričakujemo, da bo stanje na trgu ostalo zahtevno,” je dejal. “Ostra konkurenca na Kitajskem se v bližnji prihodnosti ne bo umirila.”