Stellantis za en mesec prekinja proizvodnjo električnega fiata 500

Posel Forbes Slovenija 13. septembra, 2024 16.13
featured image

Francosko-italijanski avtomobilski velikan Stellantis z današnjim dnem za štiri tedne ustavlja proizvodnjo električnega modela fiat 500.

13. septembra, 2024 16.13

Stellantis proizvodnjo električnega modela fiat 500 v tovarni Mirafiori v Torinu začasno ustavlja zaradi pomanjkanja naročil, poroča Euronews.

Ob tem so v podjetju napovedali 100-milijonska vlaganja v tovarno, namenjena razvoju hibridne različice fiata 500 ter zmogljivejših baterij.

Ta poteza sledi podatkom o padajočemu povpraševanju po električnih vozilih, kar še posebej vpliva na evropske proizvajalce, ki le stežka sledijo stroškovno učinkovitejši kitajski konkurenci. Zaradi tega je več evropskih proizvajalcev električnih vozil in baterij prilagodilo svojo proizvodnjo in pričakovanja.

Vpliv subvencij

Problem zmanjšanega povpraševanja sicer ne pesti le evropskih proizvajalcev električnih vozil, razlog za zmanjševanje pa nekateri vidijo tudi v različnih politikah zelenih spodbud po državah.

Pogosto se omenja denimo nemška odprava subvencij za električna vozila konec lanskega leta. Vlada Olafa Scholza je bila v to prisiljena, ker je ustavno sodišče ukinilo izvenproračunski sklad, iz katerega so črpali denar za subvencije. Sklad je bil ustanovljen za reševanje covidne krize, neporabljena sredstva v višini okoli 60 milijard evrov pa je vlada prerazporedila za zeleni prehod. Ustavno sodišče je presodilo, da je taka prerazdelitev protiustavna. Nemška vlada naj bi zdaj uvedla davčne olajšave za električna vozila, a ukrep še ni sprejet.

Tudi Stellantisova ‘domača’ Italija je v začetku leta začela izvajati subvencijsko shemo v vrednosti okoli milijarde evrov za pomoč voznikom pri prehodu na čistejša vozila. A naj bi bil Stellantis po poročanju Reutersa nezadovoljen s pogoji sheme, ki kupcem prinaša do 13.750 evrov subvencije.

Slabi finančni rezultati

Stellantis, ki ima poleg Fiatav lasti še blagovne znamke Vauxhall, Maserati, Chrysler, Opel, Citroën, Peugeot in druge, je nedavno poročal o slabših rezultatih v prvi polovici leta 2024, saj se je njegov severnoameriški tržni delež še naprej zmanjševal.

V prvi polovici leta so zabeležili 85 milijard evrov prihodkov od prodaje, kar je 14-odstotno zmanjšanje v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Čisti dobiček je znašal 5,6 milijarde evrov, kar je 48-odstotni padec v primerjavi s prvo polovico leta 2023.

Stellantis, ki ga vodi Carlos Tavares,bo poskušal prodajo pospešiti z uvedbo 20 novih modelov vozil (Foto: Massimo Pinca/REUTERS)

Glavni izvršni direktor družbe Carlos Tavares je dejal, da so bili rezultati v prvi polovici leta slabši od njihovih pričakovanj. “To je posledica zahtevnih razmer v panogi in naših lastnih operativnih težav. Izvajamo potrebne ukrepe, da bi te težave odpravili, letos pa bomo uvedli kar 20 novih modelov,” je dejal. Poudaril je, da je pred njimi veliko dela, še zlasti v Severni Ameriki.