Slovenski start up v treh letih do sto milijonov prihodkov

Posel Bojana Humar 13. januarja, 2025 14.18 > 13. januarja, 2025 08.25
featured image

Bird Buddy je na največjem sejmu potrošniške elektronike v Las Vegasu predstavil nov izdelek.

13. januarja, 2025 14.18 > 13. januarja, 2025 08.25

Slovenski start up Bird Buddy, ki razvija in prodaja pametne ptičje krmilnice, je na trg lansiral nov izdelek Petal. To je kamera v obliki rože, ki bo omogočala živim bitjem na vrtu vzpostaviti stik z ljudmi prek interno razvitega sloja umetne inteligence.

Kamera bo namreč razbrala dogajanje na vrtu in prek aplikacije sporočala napotke, nasvete in zanimiva dejstva o rastlinah in drugih malih živih bitjih, so sporočili iz podjetja. Izdelek so predstavili te dni na največjem sejmu potrošniške elektronike v Las Vegasu, prav tako več novih produktov pod novo znamko Wonder.

Kako se je začelo

Bird Buddy so ustanovili Slovenca Žiga Vrtačič, nekoč produktni vodja v Outfit7, edinem samorogu slovenskih lastnikov, in Franci Zidar ter ameriški oblikovalec Kyle Buzzard. Začetni kapital so zbrali na platformi za množično financiranje Kickstarter. Kampanjo so začeli decembra 2020, ko so si za cilj postavili 50 tisoč evrov, ki so ga dosegli že v 20 minutah in v enem dnevu zbrali več kot pol milijona evrov. Na koncu so zbrali dobre štiri milijone evrov in veljajo za najuspešnejši slovenski projekt na Kickstarterju.

Spomladi 2023 so na tej platformi zagnali novo kampanjo, in sicer za pametno ptičjo krmilnico za kolibrije (Smart Hummingbird Feeder) in pametno ptičjo hišico z vgrajeno vodno kopeljo Smart Bird Bath. Zbrali so dobre tri milijone evrov.

Bird Buddy, Petal, kamera, sejem, ptičje krmilnice
Kamera v obliki rože bo omogočala malim živim bitjem na vrtu vzpostaviti stik z ljudmi prek interno razvitega sloja umetne inteligence, pravijo v Bird Buddyju (Foto: BIRD BUDDY)

Po ZDA še Evropa

V dveh letih in pol (prve izdelke so na trg dali septembra 2022) je Bird Buddy ustvaril okoli 130 milijonov evrov prihodkov, od tega lani 55 milijonov, in prodal več kot pol milijona pametnih ptičjih krmilnic. Letos načrtujejo okoli sto milijonov prihodkov, je za Forbes Slovenija povedal direktor Franci Zidar.

Hišice z vgrajenimi kamerami izdelujejo v Šenženu na Kitajskem.

Bird Buddy, ki ima sedež v Delawaru v ZDA, je sprva prodajal pretežno na ameriškem trgu, kjer so navzoči v nekaterih največjih trgovinskih verigah, kot so Target, Costco, Best Buy in Walmart, na tem trgu prodajajo tudi prek Amazona.

Nato so se prek direktne prodaje razširili še na vse trge EU. Na Nizozemskem imajo logistični center, letos se bodo podali še v Veliko Britanijo, je pojasnil Zidar.

Zbrali 32 milijonov tveganega kapitala

Bird Buddy sta na začetku finančno podprla sklad Silicon Gardens in Rok Zorko, soustanovitelj podjetja Outfit7. Skupaj so doslej zbrali 32 milijonov evrov, največja vlagatelja sta sklada General Catalyst in Adjacent. Zidar in Vrtačič imata še po četrtinski lastniški delež v podjetju.

V Sloveniji imajo hčerinsko podjetje, Bird Buddy Studio je leta 2023 ustvaril 7,7 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje in okoli 70.000 evrov čistega dobička. V Sloveniji, kjer je pretežno razvoj in inovacije, zaposlujejo okoli 50 ljudi, še 15 v ZDA, kjer je poslovni razvoj in finance.