Širitev plinskega terminala na Krku se zamika, kaj je razlog

Posel Forbes Slovenija 7. avgusta, 2024 15.19
featured image

Zaradi številnih povpraševanj glede širitve terminala LNG Krk, naložbe vredne okrog 40 milijonov evrov, je družba razpis podaljšala do 3. septembra.

7. avgusta, 2024 15.19

Družba LNG Hrvaška je sporočila, da je prišlo do sprememb in dopolnitev dokumentacije v zvezi z oddajo javnega naročila za storitve predelave ladje FSRU za namen povečanja zmogljivosti terminala za utekočinjeni zemeljski plin (LNG) na Krku. Gre za Sloveniji najbližji tovrstni terminal.

Razpis je bil objavljen 1. julija letos. V obvestilu na spletni strani LNG Hrvaška so zapisali, da je povpraševanj potencialnih ponudnikov veliko, zaradi letnih dopustov pa je komunikacija s poslovnimi subjekti upočasnjena, zato so zdaj rok za oddajo ponudb podaljšali do 3. septembra.

Naložba je vredna 40 milijonov evrov

Gre za razpis za dela za razširitev maksimalne zmogljivosti plavajočega terminala LNG na Krku z 2,9 na 6,1 milijarde kubičnih metrov letno od prihodnjega leta dalje, celotna naložba pa je skupaj vredna okoli 40 milijonov evrov.

Forbes Power Women's Summit, vstopnice

“Pred objavo razpisa smo zaradi boljše priprave zainteresiranih poslovnih subjektov za razpis izvedli dva javna posveta. Ker smo v zadnjem mesecu od objave razpisa prejeli veliko vprašanj glede del, ki jih je treba opraviti, in ker smo imeli že večkrat oglede ladje s strani potencialnih ponudnikov. Vse skupaj je vplivalo na spremembe dokumentacije razpisa, ki po zakonu o javnem naročanju samodejno pomeni podaljšanje roka za oddajo ponudb,” je za Forbes Hrvaška pojasnil direktor LNG Hrvaška Ivan Fugaš.

Modul gradijo Norvežani

Lani so, kot je povedal Fugaš, z norveško družbo Wärtsilä sklenili pogodbo za gradnjo dodatnega uplinjevalnega modula, ki bo nameščen na obstoječo ladjo FSRU (plavajoča sprejemna, skladiščna in uplinjevalna enota) na Krku. Modul po norveški zasnovi sestavljajo na Kitajskem, pripravljen pa naj bi bil v začetku prihodnjega leta.

Glede same vgradnje modula pa je povedal, da se bodo za to zahtevno delo lahko potegovala tudi hrvaška podjetja, kdor bo na koncu zmagal, pa bo moral nalogo opraviti v zelo kratkih in strogih rokih. Zaradi namestitve bo krški terminal izven kurilne sezone izključen 45 dni.

LNG Krk, Hrvaška, zemeljski plin, terminal
Norveški modul, ki ga trenutno sestavljajo na Kitajskem, naj bi bil pripravljen v začetku prihodnjega leta (Foto: PROFIMEDIA)

Zaradi pravil javnega naročanja Fugaš ni razkril, ali so se o aktualnem razpisu že pozanimali hrvaški podjetniki. A kot ugotavlja, je bila dokumentacija za javno naročilo izdelana tako, da “se lahko poleg podjetij, ki so se predhodno ukvarjala s predelavo ladij v FSRU ladje (in takšnih na Hrvaškem ni), javijo tudi podjetja, ki so opravljala podobna dela, da bi čim več podjetjem omogočili vključitev v postopek”.

Dodaja, da takšni razpisi in tovrstno naročanje v panogi LNG niso pogosti zaradi specifičnosti del: “Vendar moramo to narediti na ta način, ker smo zavezani javnemu naročanju.”

Ladij z ruskim plinom ni bilo

Razpis se po poročanju medijev nanaša na dve pogodbi v skupni vrednosti 17 milijonov evrov: prva za storitve montaže in zagona novega modula in opreme (15 milijonov evrov), druga pa za nabavo in montažo elektroenergetske opreme za integracijo FSRU z modulom (2 milijona evrov).

Na krškem terminalu je doslej pristalo skupno 97 ladij za transport LNG. “Dobrih 70 odstotkov prihaja iz ZDA, doslej pa po naših informacijah nismo prejeli niti ene ladje, ki bi prevažala ruski utekočinjeni zemeljski plin,” je še povedal Fugaš.

Avtorica članka je Gordana Grdas, Forbes Hrvaška.