Revoz tik pred zagonom proizvodnje novega twinga. Koliko bi ta lahko stal?

Do konca leta bo v Revozu stekla proizvodnja novega električnega twinga. Za zdaj so zaposlili 100 delavcev, do konca leta naj bi jih še 150.
Od podpisa memoranduma med vlado in predstavniki Renaulta, da bodo Francozi v novomeški tovarni Revoz proizvajali električni twingo, je minilo že 14 mesecev.
V Revozu se zadnje leto intenzivno pripravljajo na začetek proizvodnje novega modela twinga. Lani so ustanovili posebno projektno skupino, v zadnjih mesecih so potekala posebna izobraževanja zaposlenih za vzpostavitev nove linije.
V začetku poletja so izdelali prototip. Zdaj je že jasno, da bo Renault novi model uradno predstavil čez slab mesec, 6. novembra, proizvodnja pa bo po navedbah Revoza stekla do konca leta. Točnega datuma za zdaj ne razkrivajo.
Neznanka: koliko bo stal?
Renault je sicer v sredo odprl možnost prednaročil v nekaterih državah, denimo Italiji. V prihodnjih tednih sledijo še Belgija, Španija, Nizozemska, Nemčija, Združeno kraljestvo in Francija, pišejo tuji portali.
Kot piše italijanski Motor1.com, bi lahko bila začetna cena avtomobila v Italiji 20.900 evrov. Upoštevajoč subvencije, ki lahko znašajo do 11 tisoč evrov, bi bila končna cena avtomobila za italijanske kupce od 9.900 evrov dalje. Portal sicer piše, da bi bil za tako ceno na voljo osnovni model z manj zmogljivo baterijo. Več bo znanega po predstavitvi 6. novembra, ko bo Renault objavil cenik, piše.
Francozi so ob odprtju možnosti prednaročil prejšnji teden že objavili tudi nekaj fotografij avtomobila.
Po oceni francoskega portala L’Argus bo električni malček močno spominjal na prvo generacijo twinga iz leta 1993. Kot svojevrsten dosežek v Revozu, kjer že 50 let izdelujejo različne Renaultove modele avtomobilov, izpostavljajo, da bo nov e-twingo na trg prišel manj kot dve leti od potrditve dizajna do serijske proizvodnje.

Do zdaj zaposlili 100 delavcev
Medtem v Novem mestu sestavljajo ekipo, ki bo izdelovala cenovno dostopen in trajnosten mestni električni avtomobil. Na spletu imajo odprtih več delovnih mest v proizvodnji – od upravljalca robotizirane linije, delavcev v proizvodnji, avtomatika/robotika do voznika viličarja in orodjarja.
Kot so za Forbes Slovenija pojasnili v novomeški tovarni avtomobilov, so do zdaj zaradi nove linije zaposlili okoli 100 ljudi. Do začetka prihodnjega leta jih načrtujejo še okoli 150. Skupaj bo tako število zaposlenih zraslo za 250, kar so napovedovali že ob naznanitvi proizvodnje električnega twinga.
V podjetju sicer priznavajo, da je v času visoke zaposlenosti in hudega pomanjkanja določenih profilov iskanje kadrov izziv. “Pri zaposlovanju se v trenutnih razmerah zagotovo srečujemo z določenimi izzivi, vendar nam v sodelovanju z Zavodom RS za zaposlovanje in kadrovskimi agencijami uspeva slediti zadanemu načrtu,” pravijo v Revozu, ki ga vodi Jože Bele.
Lansko leto zaključili s 1.300 zaposlenimi
V zadnjih letih so v Novem mestu izdelali bistveno manj avtomobilov kot v zlatih časih, proizvodnje linije so delovale na minimumu.
Lani je iz Revozovih linij zapeljalo 63.000 vozil, kar je sicer štiri odstotke več kot leto pred tem, a bistveno manj kot rekordnega leta 2018, ko so jih naredili več kot 200 tisoč. Dve tretjini proizvodnje je pomenil model clio, preostalo tretjino pa twingo, ki so ga poleti prenehali izdelovati.
Podoben upad je pri številu zaposlenih. Novomeška tovarna je na zadnji dan prejšnjega leta zaposlovala 1.302 delavca, kar je za 100 manj kot leto pred tem in občutno manj kot leta 2018. Takrat je bilo v njej zaposlenih več kot tri tisoč ljudi.
Večino lanskega leta je tovarna zaradi zmanjšanja povpraševanja delala s skrajšanim, 36-urnim delovnikom. Z novembrom se je zaradi povečanega povpraševanja po modelu clio vrnila na 40-urni delovnik.
Največ vozil po letu 2020
A proizvodnja novega e-twinga prinaša preobrat. Po svežih podatkih iz Revoza imajo zdaj znova 1.400 zaposlenih, do konca leta pa jih bodo povečali na 1.550.
V Revozu pričakujejo, da bodo prihodnje leto več kot podvojili proizvodnjo – načrtujejo izdelavo 150 tisoč vozil, kar bi bilo največ po letu 2020.
Omenjata se še dva modela
Proizvodnja bi se v Revozu lahko še povečala, saj se omenja tudi možnost izdelave še dveh manjših modelov električnih avtomobilov, ki bi si z e-twingotom delila enako platformo – Dacie in Nissana.
Kljub temu da v letnem poročilu Revoz navaja, da bo proizvodnja Dacijinega modela potekala v dolenjski prestolnici, ob našem preverjanju iz Renault Group odgovarjajo, da odločitev še ni bila sprejeta. Podobno velja tudi za Nissanov model wave.
Do 40 milijonov subvencije
Koliko so Francozi vložili v novo proizvodnjo linijo in koliko je dodala država, uradno ni znano. Neuradno naj bi šlo za največjo naložbo v zgodovini Revoza in eno največjih naložb v slovensko gospodarstvo.
Minister za gospodarstvo Matjaž Han je lanskega decembra za Forbes Slovenija dejal, da je vlada v proračunu za letošnje leto že rezervirala 25 milijonov za sofinanciranje francoske naložbe, skupno pa bi lahko država na dolgi rok primaknila do 40 milijonov evrov.
Iz tega lahko malo natančneje sklepamo tudi o višini Renaultove naložbe. Glede na to, da lahko vlada po zakonu subvencionira med 10 in 30 odstotki naložbe nekega podjetja, je skupna višina Renaultove naložbe med 120 in 400 milijonov evrov.
Vlada je subvencijo za Revoz pogojevala z ohranitvijo delovnih mest, Han pa je še dejal, da bi lahko naložba na dolgi rok prinesla do 400 dodatnih delovnih mest.