Razstavili nekaj kitajskih avtov, da bi ugotovili, kako so lahko tako poceni
Ključ je v optimizaciji proizvodnje delov znotraj tovarne.
V prvem četrtletju lani je Kitajska prvič postala največja svetovna izvoznica avtomobilov. Svojo prisotnost širi v Evropi in vzhodnoazijskih trgih, kot sta Japonska in Južna Koreja, poroča Forbes Hrvaška.
Na to se je po Združenih državah Amerike odzvala tudi Evropska unija z dodatnimi carinami na kitajske električne avtomobile. Poleg že obstoječih 10-odstotnih carin je uvedla dodatne carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka za obdobje petih let.
Japonski centralni urad za gospodarstvo, trgovino in industrijo je v začetku oktobra organiziral seminar, na katerem so razstavili nekaj kitajskih električnih avtomobilov. Strokovnjaki iz industrije so lahko preučevali njihove dele, da bi sami skušali zmanjšati stroške proizvodnje. Po poročanju MSN so analizirali 90.000 delov iz 16 uvoženih električnih modelov, vključno z BYD osnovnim modelom Atto 3, Niovim EZ5 in Teslinim modelom Y.
Atto 3 se na kitajskem trgu prodaja od februarja 2022. Njegova cena se giblje okoli 26.500 evrov, kar je v primerjavi s podobno konkurenco razmeroma poceni. BYD model Dolphin se začne pri 22.000 evrih, model Sea pa pri 32.000 evrih, poroča Forbes Hrvaška.
Skrivnost je v lastni proizvodnji delov
Izkazalo se je, da je ključ v optimizaciji proizvodnje delov znotraj tovarne.
V primeru električnega pogonskega sklopa Atto 3 je integriranih osem komponent, vključno z vgrajenim polnilnikom, transformatorjem enosmerne napetosti, motorjem, pretvornikom in reduktorjem. To ne le zmanjša težo, ampak tudi stroške proizvodnje.
Poleg tega BYD večino delov izdeluje sam, vključno z električnimi pogoni in baterijami. Baterija pomeni tretjino stroškov proizvodnje avtomobila, samostojna proizvodnja pa jim prinaša veliko prednost. Edino, česar BYD ne proizvaja, so pnevmatike in stekla. Dodaten prihranek je, da imajo modeli Atto, Seal in Dolphin nekaj skupnih delov, še poroča Forbes Hrvaška