Presenetljiv odhod iz vodstva hrvaškega samoroga

Roberto Kutić, soustanovitelj in glavni operativni direktor Infobipa, zapušča podjetje, ostaja pa delničar. Infobip je tudi lani posloval z globoko izgubo.
Roberto Kutić, soustanovitelj podjetja Infobip, bo kariero nadaljeval zunaj podjetja, v svojem novem poslovnem podvigu, so po poročanju hrvaških medijev sporočili iz Infobipa.
Dodali so, da bo Kutić ostal solastnik podjetja Infobip, naloge poslovnega direktorja pa bo prevzel izvršni direktor, soustanovitelj Infobipa in brat Roberta Kutića Silvio Kutić.
Milijardni prihodki, a več kot 200 milijonov izgube
Hrvaški samorog Infobip je globalno podjetje z več kot 70 pisarnami na šestih celinah in 3.500 zaposlenimi. Sodeluje s ponudniki komunikacijskih orodij, kot so WhatsApp, Viber in Telegram, ter z blagovnimi znamkami, kot so Uber, Zendesk in Burger King.
Infobip je pred leti pritegnil veliko denarja vlagateljev in leta 2020 postal prvi hrvaški samorog (torej hitro rastoče podjetje z več kot milijardo evrov prihodkov). Mediji pa so lani poročali, da krovno podjetje družbe s sedežem v Veliki Britaniji ob dobri milijardi evrov prihodkov kopiči vse globlje izgube. Te so leta 2020 znašala 38,1 milijona evrov, leta 2021 155 milijonov, leta 2022 209,3 milijona evrov, leta 2023 pa 227,1 milijona evrov.
Ko je podjetje lani uspelo na razpisu hrvaškega ministrstva za gospodarstvo in si zagotovilo 35 milijonov evrov evropskih sredstev, je to odprlo tudi vprašanje, zakaj podjetje s prek 1,7 milijarde evrov prihodkov potrebuje državni denar.
V podjetju so takrat – kot je povzel tudi Forbes Hrvaška – pojasnjevali, da je izguba krovnega podjetja posledica številnih prevzemov in vlaganj ter pravil v Veliki Britaniji, da se lahko vlaganja amortizirajo šest let.
V rdečem tudi lani
Pred dnevi objavljeni rezultati za 2024 kažejo, da je imela skupina lani 1,85 milijarde prihodkov, kar je 6,7 odstotka več kot v 2023.
Večino, okroglo milijardo evrov, je ustvarila na trgu obeh Amerik (5,2-odstotna rast glede na 2023), sledi regija Evropa, Bližnji Vzhod, Afrika (EMEA) s 465 milijoni evrov (13-odstotna rast.
EBITDA je znašal 130 milijonov evrov, pod črto pa je imela skupina ponovno poslovala v rdečem, in sicer s 134,2 milijona evrov izgube. To je vseeno precej manj kot v 2023 (227,1 milijona evrov).
Neto dolg se je lani povečal s 353 na 369,1 milijona evrov.
V Sloveniji je Infobip lani zaposloval povprečno sedem ljudi, prihodki so se z 1,3 milijona skrčili na slab milijon evrov, ob tem pa je imelo podjetje 55 tisoč evrov čistega dobička.