Premier potrdil: Renault bo nove e-twinge izdeloval v Novem mestu
Po mesecih negotovosti je premier Robert Golob danes potrdil, da bo proizvodnja novega Renaultovega električnega twinga v Sloveniji.
Premier Robert Golob je danes potrdil, da je bil novomeški Revoz uspešen pri kandidaturi za izdelavo prenovljene različice Renaultovega električnega twinga. “Za ta projekt smo si prizadevali veliko časa,” je dejal v izjavi v Ljubljani, poroča Slovenska tiskovna agencija (STA).
Kot smo pred dnevi poročali na Forbes Slovenija, bo podpis memoranduma o soglasju, ki bo podlaga za zagon proizvodnje, v sredo v Novem mestu. Koliko bo znašala vrednost francoske naložbe, kaj projekt pomeni za delovna mesta v Revozu in druge podrobnosti projekta naj bi razkrili takrat. Na slovesnosti bodo navzoči Golob, minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, podpredsednik za industrijsko področje znamke Renault Herbert Steiner in predsednik uprave Revoza Jože Bele.
Novico so kasneje potrdili tudi pri Revozu. “Po več kot 50 letih proizvodnje Renaultovih vozil v tovarni v Novem mestu je zdaj čas za novo smer,” so zapisali v podjetju.
Projekt se je pripravljal skoraj leto dni, je po navedbah STA povedal premier. “Rad bi se zahvalil tudi politiki v Franciji za njihovo generalno usmeritev, da bodo tovarne električnih avtomobilov locirali v Evropi in ne izven,” je dodal.
To je namreč Revozovi lokaciji v Novem mestu po njegovih besedah na široko odprlo vrata, da je lahko kandidirala za projekt. “Sem lahko samo zadovoljen in ponosen, da je Slovenija premagala vse ostale evropske lokacije,” je dejal.
Podpora države
Kot smo poročali na Forbes Slovenija, naj bi naložbo Renaulta v Sloveniji podprla tudi slovenska država, a ni znano, s kolikšno vsoto in pod kakšnimi pogoji. So pa predstavniki Revoza v zadnjem letu večkrat na to temo sestankovali s predstavniki gospodarskega ministrstva, nazadnje pred dvema tednoma, ko so se po navedbah v Erarju pogovarjali o “nadaljevanju pogovorov glede načrtovane investicije in načrtovanju komunikacijskih aktivnosti”.
Junija so v Novem mestu, kot smo poročali, končali proizvodnjo dveh modelov twinga (twingo 3 ICE in twingo 3 electric). Od takrat sestavljajo le še clio 5. Po poročanju francoskih medijev v Sloveniji proizvedejo približno petino celotnih količin tega modela. Pri Revozu so sicer obdržali vseh 1.400 delavcev.
Revoz je lani ustvaril 822,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, medtem ko jih je predlani 933,3 milijona evrov. Čisti dobiček pa se je lani podvojil s 4,7 milijona evrov na 9,4 milijona evrov.
Šef Renaulta Luca de Meo je prototip e-twinga prvič predstavil jeseni lani, na dogodku novoustanovljene Renaultove električne divizije Ampere. Tam je med drugim napovedal, da bo cena novega električnega modela nižja od 20 tisoč evrov.