Predsednik Kazahstana bi rad lete v Slovenijo, a se zapleta

Posel Jan Artiček 11. aprila, 2025 11.03
featured image

Če se kazahstanski nacionalni prevoznik Air Astana odloči za letenje v Slovenijo, bi lahko bila povezava vzpostavljena najhitreje do poletja 2026, pravijo na ljubljanskem letališču.

11. aprila, 2025 11.03

Slovenska predsednica Nataša Pirc Musar se je konec marca z gospodarsko delegacijo mudila na obisku v Astani, kjer je kazahstanski predsednik Kasim-Žomart Tokajev med ovirami za boljše gospodarske vezi izpostavil pomanjkanje letov med državama in omenil načrte za vzpostavitev letalske povezave. A čeprav pogovori potekajo, teh konkretnih načrtov za zdaj ni, pojasnjujejo pri upravitelju ljubljanskega letališča Fraportu Slovenija.

“V Kazahstanu je veliko ljudi, ki so zelo zainteresirani za obisk Slovenije, a se soočajo z določenimi težavami. Najprej pri pridobivanju vize, drugo pomembno vprašanje pa je pomanjkanje letov. Mislim, da bi morali obe vladi pokazati interes in razmisliti, kako te težave rešiti. Imamo že načrte za uvedbo letov v Ljubljano,” je po poročanju portala Ex-Yu Aviation dejal predsednik Tokajev.

Najhitreje do poletja 2026

Pri Fraportu Slovenija so za Forbes Slovenija potrdili, da tečejo pogovori s kazahstanskim nacionalnim prevoznikom Air Astana, a je ta po njihovih navedbah naletel na ovire pri pridobivanju evropske vize.

“Z letalsko družbo Air Astana smo v kontaktu v zvezi s potencialno vzpostavitvijo linije med Kazahstanom in Ljubljano. Trenutno nimajo načrtov za vzpostavitev letov na ljubljansko letališče. Izpostavljajo ovire pri pridobivanju šengenske vize,” so sporočili iz upravitelja brniškega letališča Fraport Slovenija.

“Če se bodo za letenje odločili, je najhitrejša možnost vzpostavitve linije poletna sezona 2026,” so še dodali.

Letališče Jožeta Pučnika
Fraport Slovenija je v pogovorih s kazahstanskim prevoznikom Air Astana (Foto: PROFIMEDIA)

Gospodarsko sodelovanje

Tokajev in Pirc Musar sta na dvodnevnem obisku 31. marca in 1. aprila podpisala tri memorandume o sodelovanju na področju znanosti in izobraževanja, turizma in trgovine, udeležila sta se tudi slovensko-kazahstanskega poslovnega foruma. Predsednica Slovenije je v Astani dejala, da se obseg blagovne menjave med državama vsako leto povečuje in da obseg naložb dosega 200 milijonov dolarjev (175 milijonov evrov), a da “so priložnosti še širše”.

Slovenija s Kazahstanom beleži precejšen trgovinski presežek. Lani smo namreč od tam uvozili le za dobrih 20 milijonov evrov blaga in storitev, izvozili pa za 143 milijonov evrov, kažejo podatki Sursa. Letni presežek tako znaša okrog 123 milijonov evrov.

Obiska se je udeležilo 26 slovenskih podjetij. Tokajev je med drugim izpostavil tehnološko skupino Iskra in proizvajalca bele tehnike Gorenje, ki po njegovih besedah “že uspešno delujeta na našem trgu”. Obenem je pozval slovenska podjetja k naložbam v razvoj kazahstanskega agro-industrijskega sektorja, farmacevta Krko in Lek pa k sodelovanju pri farmacevtski proizvodnji. Na srečanju naj bi pogodbo o sodelovanju podpisala tudi slovenski proizvajalec napihljivih balonskih hal Duol in kazahstanski partner.

Kazahstanski nacionalni prevoznik Air Astana
Kazahstanski nacionalni prevoznik Air Astana trenutno v regiji nekdanje Jugooslavije leti le v Podgorico (Foto: PROFIMEDIA)

Na križišču trgovinskih poti

Tokajev je poudaril osrednjo vlogo Kazahstana v globalnih trgovinskih poteh, zlasti kopenskih med Azijo in Evropo. Kot je dejal, gre skozi državo v osrednji Aziji okrog 90 odstotkov kopenske trgovine med tema regijama, poleg tega ima Kazahstan dve pomembni pristanišči, ki omogočata transport čez Kaspijsko morje.

“Obseg blaga, prepeljanega preko njih, je lani dosegel rekordnih 4,5 milijona ton,” je dejal in dodal, da Kazahstan želi razširiti trgovino z največjim slovenskim pristaniščem, Luko Koper.

Air Astana, ki je v 51-odsotni državni lasti in 49-odstotni lasti britanskega orožarja BAE Systems, trenutno med letališči v regiji držav nekdanje Jugoslavije leti le v Podgorico na sezonski ravni, še piše Ex-Yu Aviation.