Kako Kitajci izkoriščajo trgovinsko vojno – ali skušajo prelisičiti kupce?

Posel Forbes Slovenija 15. aprila, 2025 10.29
featured image

Kitajski proizvajalci v videoposnetkih trdijo, da proizvajajo blago za vrhunske blagovne znamke, ki ga lahko kupci pri njih dobijo za delček cene. Ob tem se porajajo sumi, da gre za promocijo ponaredkov.

15. aprila, 2025 10.29

V zadnjih dneh se po spletu, predvsem na družbenem omrežju TikTok, širijo videoposnetki, v katerih kitajske tovarne Američane pozivajo, naj kupujejo neposredno pri njih in tako zmanjšajo učinke visokih carin, ki jih je uvedel ameriški predsednik Donald Trump.

Kitajski proizvajalci v videoposnetkih trdijo, da proizvajajo blago za vrhunske blagovne znamke, ki ga lahko kupci pri njih dobijo za nižjo ceno, poroča The Independent. Pri številnih gre za oglase visoke produkcije, ki so jih posneli vplivneži, ki so jih najverjetneje najeli proizvajalci. Spet drugi so nizkoproračunski in se zdi, da so bili posneti v tovarni ali skladišču. Večina jih vsebuje povezave na proizvajalčevo spletno stran in navodila za nakup.

V enem od videoposnetkov ustvarjalka na primer zatrjuje, da lahko pajkice znamke Lululemon, ki se v ZDA prodajajo po 100 dolarjev, kupci neposredno naročijo iz kitajske tovarne, ki naj bi omenjeno blago proizvajalo za Lululemon, že za pet dolarjev. “Material in izdelava sta pravzaprav enaka, saj prihajajo z iste proizvodne linije,” pravi.

Podobno v drugem videoposnetku ustvarjalec navaja, da lahko iz njihove kitajske tovarne naročite torbe znamke Louis Vuitton za 50 dolarjev.

Ali gre za ponaredke?

Težava pa je v tem, da nobena od teh dveh blagovnih znamk svojih izdelkov ne izdeluje na Kitajskem v celoti. Louis Vuitton je že večkrat dejal, da ne proizvaja na Kitajskem, tiskovni predstavnik podjetja Lululemon pa je za The Independent navedel, da na celinski Kitajski proizvede le približno tri odstotke svojih končnih izdelkov in da na svoji spletni strani objavlja celoten seznam svojih proizvodnih partnerjev.

Strokovnjaki so za The Independent povedali, da gre pri tovrstnih videoposnetkih najverjetneje za poskus proizvajalcev ponarejenih oziroma lažnih izdelkov, da bi izkoristili kaos zaradi carin in povečali svojo prodajo.

“Proizvajalce ponaredkov na Kitajskem poskušajo pomešati s pravimi proizvajalci,” je za medij dejal Conrad Quilty-Harper, avtor Dark Luxury, ki govori o industriji luksuznih izdelkov. “Zelo spretno uporabljajo družbene medije in so zelo učinkoviti pri spodbujanju povpraševanja na Zahodu,” je dodal.

Na Kitajskem največji trg ponaredkov

Trg ponaredkov na Kitajskem je največji na svetu. Ameriška carina je leta 2023 zasegla ponarejene izdelke v vrednosti približno 1,8 milijarde dolarjev v priporočenih maloprodajnih cenah, navaja The Independent.

Posnetki so zaokrožili v zadnjih dneh, ko se je trgovinska vojna med ZDA in Kitajsko še naprej zaostrovala. Po carinskem ping pongu med ZDA in Kitajsko so se ameriške carine na vse blago iz Kitajske (z izjemo pametnih telefonov in nekatere druge elektronske naprave, ki bodo po napovedih Trumpove administracije izvzeti) zaenkrat ustalile pri 145 odstotkih. Kitajska se je na to odzvala z uvedbo 125-odstotnih carin na ameriški uvoz.