Po 20 letih zamud stekla gradnja “evropskega Sueškega prekopa”
Francija gradi nov 100-kilometrski rečni prekop, ki bo državo povezal z Belgijo in Nizozemsko ter pospešil evropsko trgovino.
Po 20-letni zamudi so stekla dela na francoskem projektu Seine-Nord Europe Canal (SNEC), ki odpira novo trgovinsko pot v Evropi, poroča portal Euronews.
Nov rečni prekop, dolg 107 kilometrov in širok 54 metrov, naj bi bil dokončan leta 2030. Projekt bo francosko vlado, lokalne oblasti in Evropsko unijo (EU) stal 5,1 milijarde evrov, njegov namen pa je povečati zmogljivost za cenejšo, hitrejšo in bolj okolju prijazno rečno trgovino med Francijo, Belgijo in Nizozemsko.
Trenutno rečni promet med tremi državami omejuje ozki 95-kilometrski Canal du Nord, ki je v uporabi od leta 1965. Po pisanju Euronewsa je star rečni sistem ovira za nove generacije velikih tovornih ladij, ki so vse bolj prisotne v svetovni trgovini.
Projekt je dobil zeleno luč že leta 2003, a so napredek preprečevala politična nestrinjanja glede financiranja in trase prekopa.
Naložba v prihodnost evropske trgovine
Analitiki menijo, da bi nova pot lahko s francoskih cest vsako leto odstranila milijon težkih tovornih vozil. Projekt vključuje šestdeset mostov, tri kanalske mostove, sedem zapornic in 700 hektarjev ekoloških nasadov.
Nicolas Ledoux, izvršni direktor podjetja Arcadis France, ki vodi projekt, je za Euronews dejal, da “prekop Seine-Nord Europe ne bo le omogočil prehoda s ceste na reko, temveč bo ustvaril tudi dodano gospodarsko, logistično, kmetijsko in podnebno vrednost za ozemlja, ki jih prečka.”
“Ponosni smo, da pomagamo spodbujati rečni promet, saj je visoko zmogljiv, okolju prijazen in ekonomičen način prevoza, ki odgovarja na izziv energetskega prehoda,” je dodal.
Zelena delovna mesta in poslovne priložnosti
Novi kanal bo zasedel del vodne poti Seine-Escaut in ustvaril prvo evropsko rečno omrežje z zmogljivostjo za sprejem velikih ladij. Povezal bo porečje Sene z glavnimi plovnimi potmi severne Francije in Evrope.
Pri Arcadis France verjamejo, da prekop ne bo spodbudil le nacionalnih gospodarstev, ampak tudi lokalna gospodarstva na območjih, skozi katera poteka.
Ustvaril bo zelena delovna mesta, ko se bo prekop vil skozi zaščitena območja in naravne habitate mnogih živalskih vrst. To bo med drugim zahtevalo gradnjo koridorjev za divje živali in zasaditev obsežnih okoljskih nasadov, še piše Euronews.