Ob močni kitajski konkurenci šef Stellantisa ne izključuje zaprtja tovarn

Posel Forbes Slovenija 14. oktobra, 2024 16.42 > 14. oktobra, 2024 16.43
featured image

Izvršni direktor avtomobilske skupine Stellantis Carlos Tavares v luči vse močnejše kitajske konkurence ne izključuje možnosti zaprtja tovarn.

14. oktobra, 2024 16.42 > 14. oktobra, 2024 16.43

“Če si kitajski proizvajalci v Evropi zagotovijo 10-odstotni delež, to pomeni 1,5 milijona avtomobilov. Toliko pa jih pri nas sestavi sedem tovarn,” je menedžer povedal za francoski gospodarski časnik Les Échos.

Kot je opozoril v pogovoru, ki ga povzema STA, bodo morali evropski proizvajalci ob takem tempu kitajske konkurence zapreti tovarne ali pa jih predati Kitajcem.

Ocenil je, da bodo kitajski proizvajalci dodatne evropske carine obšli z vlaganjem v tovarne v Evropi. “Ko se bo to zgodilo, nas zapiranje tovarn zaradi presežkov ne sme presenetiti,” je še dejal.

Slabi finančni rezultati

Stellantis, ki ima v lasti blagovne znamke Fiat, Vauxhall, Maserati, Chrysler, Opel, Citroën, Peugeot in druge, je nedavno poročal o slabših rezultatih v prvi polovici leta 2024, saj se njegov severnoameriški tržni delež zmanjšuje. Vodstvo pa kot razlog navaja tudi težave v avtomobilskem sektorju v Evropi.

V prvi polovici leta je podjetje zabeležilo 85 milijard evrov prihodkov od prodaje, kar je 14-odstotno zmanjšanje v primerjavi z enakim obdobjem lani.

Čisti dobiček je znašal 5,6 milijarde evrov, kar je 48-odstotni padec v primerjavi s prvo polovico leta 2023.

V sredini septembra je Stellantis za en mesec prekinil proizvodnjo električnega fiata 500 v tovarni Mirafiori v Torinu, nedavno pa prekinitev podaljšal do 1. novembra.

Tavares bo sicer na čelu Stellantisa do začetka leta 2026, ko se bo upokojil. Njegovega naslednika v skupini še iščejo.