Nike po padcu prodaje rešitev išče v olimpijskih igrah

Posel Forbes Slovenija 28. junija, 2024 13.20
featured image

Trgovec s športno opremo Nike je v četrtek napovedal, da bodo prihodki v poslovnem letu 2025 nižji za enomesten odstotek.

28. junija, 2024 13.20

Ameriški Nike je v četrtek presenetil z nižjo napovedjo letnih prihodkov, tekoči prihodki pa so bili pod pričakovanji. Delnica največjega trgovca s športno opremo na svetu je zato po zaprtju borz v ZDA izgubila okrog 13 odstotkov, poroča Reuters.

Podjetje pričakuje, da bodo prihodki v poslovnem letu 2025 nižji za enomesten odstotek. Analitiki v anketi družbe LSEG so za obdobje pričakovali 0,9-odstotno rast. Od začetka leta je delnica Nikeja izgubila 14,5 odstotka vrednosti.

Nike ima na najpomembnejšem trgu v domači Severni Ameriki težave. Novi tekmeci, kot sta Hoka in On, namreč odžirajo njegov tržni delež, lansiranje spletne platforme za neposredno prodajo se ni izšlo po pričakovanjih, manj premožni kupci pa zaradi inflacije bolj pazijo pri zapravljanju. Prodaja pada tudi na Kitajskem, v fizičnih trgovinah za več kot 10 odstotkov.

V Severni Ameriki, kjer Nike ustvari 42 odstotkov prihodkov, so “v tem četrtletju opazili umirjanje prometa v tovarniških trgovinah, kar je poudarilo vse večji pritisk na potrošnika, ki gleda na vrednost nakupa,” je po objavi četrtletnih rezultatov dejal finančni direktor Nikeja Matthew Friend.

Glavni izvršni direktor Nikeja John Donahoe
Glavni izvršni direktor Nikeja John Donahoe vidi olimpijske igre kot priložnost, da svetu predstavi Nikejevo vizijo športa (Foto: PROFIMEDIA)

Olimpijske igre kot priložnost

Nike skuša zajeziti padec prodaje z rezi v proizvodnji nekaterih izdelkov, kot so priljubljene superge Air Force 1. Več bo vložil v razvoj boljših tekaških superg, načrtujejo pa tudi novo različico linije Air Max. Za kupce, ki iščejo ugodno ponudbo, pripravljajo prenovljeno linijo obutve pod 100 dolarji.

Trgovec si obeta, da bo na račun prihajajočih olimpijskih iger pridobil nazaj tržni delež, saj bi lahko bile več pozornosti deležni predvsem tekaški copati Alphafly 3 in Pegasus.

“Olimpijske igre v Parizu nam ponujajo vrhunski trenutek, da svetu predstavimo našo vizijo športa. To vodijo prebojne inovacije in napoveduje kampanja blagovne znamke, ki je ne boste mogli zgrešiti,” je na klicu z vlagatelji dejal izvršni direktor Nikeja John Donahoe.

Prihodki v zadnjem četrtletju poslovnega leta so znašali 12,61 milijarde dolarjev. To je 1,7 odstotka manj kot v enakem obdobju lani in manj kot 12,84 milijarde dolarjev, ki so jih pričakovali analitiki. Za tekoče četrtletje, ki bo prvo v novem poslovnem letu, je Nike napovedal približno 10-odstotni padec prometa.