Nemški velikan: Zaostrovanje carinske vojne bi nam lahko odneslo milijardo evrov

Posel Forbes Slovenija 14. marca, 2025 17.15
featured image

Ob močni kitajski konkurenci, ki pesti nemška velikana BMW in Volkswagen, se avtomobilska proizvajalca pripravljata še na udar ameriških carin.

14. marca, 2025 17.15

Nemška avtomobilska skupina BMW, pod okrilje katere sodijo znamke BMW, Mini in Rolls-Royce, je lani vknjižila 7,68 milijarde evrov čistega dobička, kar je 37 odstotkov manj kot leto pred tem. Prihodki od prodaje so se v letu 2024 glede na predhodno leto znižali za 8,4 odstotka na 142,4 milijarde evrov, kar je drugi zaporedni letni padec prihodkov nemške skupine, poroča STA.

BMW je lani na ravni skupine prodal 2,45 milijona avtomobilov, kar je štiri odstotke manj kot leto prej, pri čemer je njegova prodaja na Kitajskem padla za 13 odstotkov.

Skupina je ob tem opozorila na izzive, ki jih prinaša letošnje leto. Med temi so trgovinske napetosti in nadaljnje šibko povpraševanje na Kitajskem. Za letos pričakujejo, da bo dobiček pred davki ostal na enako nizki ravni kot lani, hkrati pa opozorili, da bo veliko odvisno od hitro spreminjajoče se trgovinske politike.

BMW bo stroške carin (zaenkrat) absorbiral

Kot je glavni izvršni direktor Oliver Zipse povedal v intervjuju za Bloomberg, bi carine ob zaostrovanju trgovinskih sporov med ZDA, Evropo in Kitajsko BMW letos lahko stale približno milijardo evrov. “Menimo, da vse te carine ne bodo trajale dolgo, a nekatere bi lahko trajale dlje,” je povedal.

Prejšnji teden je ameriški predsednik Donald Trump odobril enomesečni odlog 25-odstotnih carin za Mehiko in Kanado za podjetja, ki spoštujejo trgovinski sporazum USMCA. To vključuje tudi avtomobilska podjetja, ki jim je Trump tako dal več časa, da proizvodnjo preselijo v ZDA.

Vendar ker BMW ne izpolnjuje pravil iz sporazuma, se ta po poročanju Reutersa pripravlja, da bo morebitne stroške carin (zaenkrat) absorbiral. Ameriškim trgovcem je namreč sporočil, da vsaj v naslednjih nekaj tednih dodatnih stroškov novih carin na uvoz iz Mehike ne bo prenesel.

Volkswagen pripravlja plan B

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen medtem že pripravlja rezervne načrte, kako bi se lahko spopadel z ameriškimi carinami na mehiški uvoz. “Za zdaj spremljamo razmere in pripravljamo rezervne načrte za dolgoročne rešitve,” je dejal glavni izvršni direktor znamke Volkswagen Thomas Schaefer.

Kratkoročno selitev modelov iz Mehike v tovarno v ZDA označil za “nerealno”. Za povečanje proizvodnje v ameriški tovarni Volkswagen v Chattanoogi bi po njegovih besedah potrebovali “nekoliko več časa”, piše Reuters.

Lanski dobiček za skoraj tretjino manjši

Volkswagen je v torek predstavil tudi lanske poslovne rezultate. V letu 2024 je ustvaril 12,4 milijarde evrov čistega dobička, kar je 30,6 odstotka manj kot predlani. Dobiček iz poslovanja se je znižal za 15 odstotkov na 19,1 milijarde evrov. Kot so pojasnili v družbi, so se ubadali z naraščajočimi stroški proizvodnje in okrepljeno kitajsko konkurenco. Prihodki so se sicer rahlo zvišali na 324,7 milijarde evrov, je poročala STA.

Na ravni skupine, ki med drugim vključuje znamke Audi, Seat in Škoda, je Volkswagen lani prodal 9,03 milijona avtomobilov, kar je 2,3 odstotka manj kot predlani. Daleč najslabši so bili prodajni rezultati na Kitajskem, kjer so prodali skoraj deset odstotkov manj avtomobilov kot leto prej.

Kot je poudaril finančni direktor Arno Antlitz, bosta za uspeh v prihodnjih letih bistvenega pomena dosledno zniževanje stroškov in rast dobičkonosnosti. Za letos pričakuje do petodstotno rast prihodkov.

Šef Volkswagna lani zaslužil dobrih 10 milijonov evrov

Volkswagen je kot odziv na poslovne težave lani napovedal občutno znižanje stroškov, ki naj bi po prvotnem načrtu vključevalo tudi zaprtje nekaterih tovarn v Nemčiji. Sledil je oster odziv zaposlenih, nato pa tudi maratonska pogajanja s sindikatom. Dogovorili so se, da tovarn v Nemčiji ne bodo zapirali, bodo pa v koncernu na nemških tleh število zaposlenih do leta 2030 zmanjšali za 35.000. Trenutno Volkswagen zaposluje okoli 130.000 oseb.

Del dogovora je tudi obsežno postopno znižanje plač vodilnih uslužbencev. Kljub temu se je plača glavnega izvršnega direktorja skupine Volkswagen Oliverja Bluma lani povišala za 6,5 odstotka in je tako zaslužil 10,35 milijona evrov. Njegova osnovna plača se je resda znižala, a se je medtem povišala njegova kompenzacija v podružnici Porsche. Tako je prejel za 800 tisoč evrov bonusov več.

Porsche pa je v sredo dejal, da še preiskuje, kako bi lahko prenesel stroške morebitnih carin, ne da bi se pri tem zmanjšale njegove marže. To nakazuje, da bi se lahko cene zvišale, da bi se izravnal morebitni padec prodaje vozil, poroča Reuters. Proizvajalec luksuznih avtomobilov je še opozoril, da bi manjša prodaja, visoki stroški in trgovinski pomisleki tudi brez višjih carin vplivali na dobiček v letu 2025.