Nemški avtomobilisti nestrpni: zakaj Trump ne zniža carin, kot je bilo dogovorjeno?

Posel Andreja Lončar 13. avgusta, 2025 08.39
featured image

Dva tedna po dogovoru med Donaldom Trumpom in Ursulo von der Leyen ZDA še niso potrdile znižanja carin za uvoznike avtomobilov s 27,5 na 15 odstotkov.

13. avgusta, 2025 08.39

Evropska avtomobilska industrija za izvoz v ZDA še vedno plačuje visoke, 27,5-odstotne carine. Evropska komisija sicer pričakuje, da bodo ZDA spoštovale julijski carinski dogovor in znižale stopnjo na 15 odstotkov, a ameriškemu predsedniku Donaldu Trumpu ne želi postavljati rokov, poroča nemški Handelsblatt.

Industrija medtem pritiska, naj ukrepa, saj carine evropske, predvsem nemške, proizvajalce stanejo milijarde.

Bruselj za zamudo krivi ameriško stran

Kot piše nemški portal, sta se predsednica komisije Ursula von der Leyen in Trump na srečanju konec julija na Škotskem dogovorila, da bo Washington znižal carine za avtomobile iz EU – kot del večjega paketa, ki bi uvedel tudi izjeme za letalsko industrijo in druge sektorje.

A pisna različica skupne izjave ZDA in EU o dogovorjenem še ni usklajena. Tako je za zdaj v veljavo stopila le sprememba splošne carinske stopnje za EU na 15 odstotkov, ne pa tudi sprememba sektorskih carinskih stopenj. Po mnenju visokih uradnikov EU je zamuda na strani ZDA, saj je v zadnja usklajevanja dogovora vključenih več organov, poleg tega se ZDA pogajajo tudi z drugimi državami, kar upočasnjuje proces.

“Sedaj moramo le še urediti zadnje podrobnosti,” je v torek po poročanju Handelsblatta dejal predstavnik komisije. Ta naj bi objavo dogovora pričakovala zelo kmalu. Kot piše nemški medij, pa Bruselj zaenkrat ne želi določati rokov. “Mislim, da še nismo na točki, ko bi lahko določili časovni okvir za te zaveze,” je dejala predstavnica Evropske komisije.

Proizvodni trak hale "Factory 56", kjer sestavljajo različna vozila Mercedez-Benz.
Po tem, ko so ZDA aprila uvedle dodatne 25-odstotne carine na uvoz avtomobilov in avtomobilskih delov, s čimer so se carine za avtomobile iz EU dvignile na 27,5 odstotka, se je nemški izvoz v ZDA močno zmanjšal (Foto: PROFIMEDIA)

Industrija nestrpna

Posledično ni jasno niti, kdaj bo Bela hiša izdala izvršilni odlok o znižanju uvoznih dajatvev za evropske avtomobile, kar pa povzroča nemir v nemški industriji. Ta opozarja na miljardne dodatne stroške, ki so jih v nekaj mesecih povzročile Trumpove carine. “Sporazum med EU in ZDA doslej ni prinesel nobene jasnosti ali izboljšanja za nemško avtomobilsko industrijo,” je za Handelsblatt povedala predsednica nemškega združenja avtomobilske industrije VDA Hildegard Müller.

Dejala je, da morajo ZDA umakniti sektorske tarife za evropsko, in s tem tudi nemško, avtomobilsko industrijo. “Evropska komisija in nemška vlada morata to odločno zagovarjati,“ meni Müller.

Po dvigu carinske stopnje za avtomobile, ki je v veljavo stopil z aprilom, se je nemški izvoz v ZDA močno zmanjšal.

Ali Trump želi investicijske zaveze?

Uradniki EU so zavrnili špekulacije, da se pri dogovoru zapleta, ker ameriška vlada zahteva konkretne investicijske zaveze evropskih avtomobilskih proizvajalcev. Spomnimo, da sta Trump in von der Leyen po julijskem srečanju dejala, da bo EU v ZDA vložila dodatnih 600 milijard evrov.

EU je že takoj naslednji dan dejala, da je bila obljuba o naložbah “seštevek” denarja, ki so ga obljubila podjetja iz EU, vključno z velikimi proizvajalci avtomobilov v Nemčiji in farmacevtskimi podjetji.

Trump pa je nato zatrdil, da je povezava med carinskim dogovorom in obljubami glede naložb evropskih podjetij. V televizijskem intervjuju je dejal: “Plačali bodo 600 milijard dolarjev, zato sem njihove carine znižal s 30 na 15 odstotkov… 600 milijard dolarjev, ki jih lahko vložim v karkoli želim. V karkoli.”

Na vprašanje, kaj bi se zgodilo, če EU ne bi vložila tega zneska, je odgovoril: “Potem bodo plačali 35-odstotno tarifo.”

Kot poroča Handelsblatt, pa zaveze proizvajalcev trenutno niso predmet pogajanj. Pri tem se sklicuje na neuradni vir blizu pogajalcev.