Na obrobju Zagreba raste prva tovarna za električne avtomobile

Posel Forbes Slovenija 12. februarja, 2025 18.11
featured image

Tovarna podjetja Verne v lasti Mateja Rimca bo po projektnem načrtu začela obratovati naslednje leto in prinesla do 400 delovnih mest.

12. februarja, 2025 18.11

Hrvaško podjetje Verne, ki razvija robotaksije, in nepremičninsko podjetje VGP sta začela z gradnjo prve tovarne avtonomnih električnih vozil v Lučkem. Stala bo na slabih 29 tisoč kvadratnih metrih novega poslovnega parka VGP Park Zagreb, ki leži ob avtocesti in blizu zagrebškega letališča.

“Gre za prvo tovrstno tovarno v regiji, s čimer Hrvaška prevzema ključno vlogo v razvoju sodobne avtomobilske industrije. Vsa vozila Verne bodo proizvedena na Hrvaškem in od tu izvožena na svetovne trge,” je dejal Marko Pejković, glavni izvršni direktor in soustanovitelj Verne.

Ta je o načrtih lani govoril v intervjuju za Forbes Hrvaška, ki smo ga povzeli v članku Koliko je Rimčev robotaksi res avtonomen in kdaj bo dejansko vozil.

Tovarna Verne na Hrvaškem
Tovarna bo zrastla na slabih 29 tisoč kvadratnih metrih novega poslovnega parka VGP Park Zagreb (Foto: Verne)

Do 10 tisoč vozil, do 400 delovnih mest

Proizvodni obrat bo zgrajen v skladu z zahtevami podjetja Verne, stavba pa bo v lasti podjetja VGP, za katerega je to prvi projekt na Hrvaškem. Podjetji bosta nato sklenili pogodbo o dolgoročnem najemu, kar je standardni poslovni dogovor za industrijske objekte.

Zaključek gradbenih del je predviden konec letošnjega leta, tovarna pa bo po projektnem načrtu začela obratovati naslednje leto.

“Gradnja tovarne za velikoserijsko proizvodnjo je strateško pomemben korak za naše podjetje in pomemben prispevek k razvoju avtomobilske industrije na Hrvaškem,” je še dejal Pejković. Po zaključku gradnje bo tovarna nudila prostor za do 400 delovnih mest.

Sprva naj bi v njej izdelali po nekaj sto vozil letno, potem pa naj bi se proizvodnja postopoma povečevala in v dveh do treh letih dosegla od šest do sedem tisoč avtomobilov letno, je v zgoraj omenjenem intervjuju za Forbes Hrvaška še napovedal Pejković. Proizvodne kapacitete bodo sicer omogočale izdelavo do 10 tisoč vozil letno.

Marko Pejković in predstavitev robotskega taksija Verne.
“Gre za prvo tovrstno tovarno v regiji, s čimer Hrvaška prevzema ključno vlogo v razvoju sodobne avtomobilske industrije,” pravi glavni izvršni direktor Verne Mario Pejković (Foto: Forbes Hrvaška)

Polmilijardni projekt, tretjino prispeva EU

Izgradnja tovarne Verne, stroški njenega vzdrževanja in dodatna sredstva, ki jih bo Verne vložil v opremo, izvirajo izključno iz zasebnih investicij in niso povezani s sredstvi Evropske unije (EU), je še povedal Pejković.

Morda ne za tovarno, je pa Verne evropska sredstva dobil za sam razvoj vozil. Kot je dejal v pogovoru za Forbes Hrvaška, je Bruselj podjetju odobril 179 milijonov evrov subvencij, do julija lani so jih počrpali 89 milijonov evrov. Skupni strošek do prihoda vozila na ulice Zagreba bo približno pol milijarde evrov.