Mnoga nemška podjetja še vedno nimajo dovolj naročil: “Dna še nismo dosegli”

Posel Forbes Slovenija 10. avgusta, 2025 11.06
featured image

Najbolj pomanjkanje naročil občutijo nemška podjetja v sektorju trgovine, kažejo podatki inštituta Ifo.

10. avgusta, 2025 11.06

Nemška podjetja se še naprej soočajo s pomanjkanjem naročil. Julija jih je v raziskavi münchenskega inštituta za gospodarske raziskave Ifo 36,7 odstotka ocenilo, da imajo premalo naročil, poroča STA. To je sicer 0,4 odstotne točke manj kot aprila, a še vedno precej nad dolgoročnim povprečjem, ugotavljajo na inštitutu.

“Kljub manjšemu napredku dna še nismo dosegli,” je najnovejšo raziskavo pospremil vodja raziskav pri Ifu Klaus Wohlrabe. Vztrajno pomanjkanje naročil po njegovi oceni ostaja ena večjih ovir za okrevanje gospodarstva.

Pomanjkanje naročil še posebej občutijo podjetja v trgovini, kjer je o tem julija poročalo 66,2 odstotka podjetij v prodaji na debelo. Aprila je bil delež pri 61,7 odstotka. V prodaji na drobno pa je o pomanjkanju naročil poročalo 51 odstotkov podjetij, kar je 0,4 odstotne točke več kot aprila.

Poslabšanje v avtomobilski industriji

V nemški industriji se je delež podjetij, ki se soočajo s pomanjkanjem naročil, povečal z aprilskih 36,8 na 38,3 odstotka. Pri tem je bila med najbolj prizadetimi avtomobilska industrija, kjer se je delež povečal s 35,4 na 42,6 odstotka, še piše STA.

Na drugi strani so se razmere v storitvenem sektorju nekoliko izboljšale. O pomanjkanju naročil je julija poročalo 29,9 odstotka podjetij, aprila pa 32,3 odstotka. Med najbolj prizadetimi so še naprej agencije za začasno zaposlovanje, kjer se je sicer delež opazno zmanjšal, s 73,4 na 56,3 odstotka, še izhaja iz sporočila za javnost inštituta.