Lastnica Droge Kolinske kljub boljši prodaji s padcem dobička, kaj je razlog

Posel Forbes Slovenija 24. aprila, 2025 13.58
featured image

Na dobičkonosnost hrvaške Atlantic Grupe močno pritiskajo predvsem visoke cene kave in kakave.

24. aprila, 2025 13.58

Hrvaška Atlantic Grupa, pod okrilje katere spada Droga Kolinska, je v letošnjem prvem četrtletju zabeležila 259,9 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je za 9,8 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Čisti dobiček je bil s 6,1 milijona evrov nižji za 38,4 odstotka, navaja STA.

Dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo (EBITDA) se je v prvem četrtletju medletno zmanjšal za 8,7 odstotka na 23 milijonov evrov, so danes sporočili iz Atlantic Grupe.

Prodali za tretjino več kave

Strateško poslovno področje kava je zabeležilo rast v višini 33,9 odstotka, sledijo delikatesni namazi z rastjo 19,5 odstotka in lekarniško poslovanje z osemodstotno rastjo. Kava je bila s 24,4-odstotnim deležem v skupnih prihodkih največja posamezna kategorija, poroča STA.

Pri distribuciji vodi Srbija s 25,8-odstotno rastjo. Sledi Severna Makedonija z 11,2-odstotno rastjo, pomembno rast pa so zabeležili tudi na trgih Bosne in Hercegovine ter Nemčije.

Lastne blagovne znamke v skupni prodaji pomenijo 65 odstotkov, lekarniško poslovanje 9,4 odstotka, principalne blagovne znamke pa 25,6 odstotka prihodkov od prodaje.

Rekordne cene surovin

Manjšo dobičkonosnost kljub odličnim prodajnim rezultatom so v skupini pripisali visokim cenam surove kave in kakava ter vlaganjem v zaposlene.

“Pritisk rekordnih cen surovin, zlasti kave in kakava, ter naraščajočih vlaganj v zaposlene, se še vedno odraža na dobičkonosnosti,” je poudaril predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. Obenem je izrazil prepričanje v nadaljnjo uspešno in trajnostno rast s poudarkom na krepitvi konkurenčnosti, inovacijah in modernizaciji.

Atlantic Grupa je lani sicer vknjižila 26,5 milijona evrov čistega dobička, kar je 15,2 odstotka manj kot leta 2023, piše STA.

Dve novi blagovni znamki

Atlantic Grupa je v začetku leta lansirala tudi dve novi blagovni znamki – linijo herbalnih pod blagovno znamko DoNatural in nizkokalorično gazirano limonado pod blagovno znamko Lemonish.

V sklopu konference Dnevi energetike v Sloveniji je Atlantic Grupa osvojila prvo nagrado v kategoriji Energetsko učinkovito podjetje, v BiH pa je bila po izboru portala MojPosao.ba uvrščena med tri najbolj zaželene delodajalce, so po poročanju STA še izpostavili v sporočilu za javnost.