Neuradno: Renault bo e-twinge izdeloval v Sloveniji

featured image

Odločitev je padla. Kot smo izvedeli v Forbes Slovenija, bo francoski avtomobilist Renault proizvodnjo novega električnega twinga zaupal Revozu. Podpis memoranduma o soglasju bo v sredo v Novem mestu.

20. julija, 2024 05.45

Po neuradnih, a zanesljivih informacijah Forbesa Slovenija bo to sredo v novomeškem Revozu podpis memoranduma o soglasju, ki bo podlaga za zagon proizvodnje novih električnih twingov v Novem mestu. Slovesnosti naj bi se udeležili predsednik vlade Robert Golob, gospodarski minister Matjaž Han ter podpredsednik za industrijsko področje znamke Renault Herbert Steiner.

Pri Revozu naših informacij niso želeli komentirati, prav tako ne na ministrstvu za gospodarstvo.

Kot smo v zadnjih mesecih večkrat poročali, je bila novomeška tovarna ena od najresnejših kandidatk za ta projekt, zdaj pa je očitno tudi padla končna odločitev, da bodo Francozi novi model izdelovali pri nas. Vodstvo Renaulta je v junijski predstavitvi za delničarje navedlo, da sta predstavitev novega modela twinga in začetek serijske proizvodnje predvidena najkasneje v letu 2026.

Koliko bo znašala vrednost francoske naložbe, kaj projekt pomeni za delovna mesta v Revozu in druge podrobnosti projekta naj bi razkrili v sredo.

Naložbo Renaulta v Sloveniji naj bi podprla tudi slovenska država, a ni znano, s kolikšno vsoto in pod kakšnimi pogoji. So pa predstavniki Revoza v zadnjem letu večkrat na to temo sestankovali s predstavniki gospodarskega ministrstva, nazadnje pred dvema tednoma, ko so se po navedbah v Erarju pogovarjali o “nadaljevanju pogovorov glede načrtovane investicije in načrtovanju komunikacijskih aktivnosti”.

Ustavili dva programa

Revoz je lani ustvaril 822,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, medtem ko jih je predlani 933,3 milijona evrov. Čisti dobiček pa se je lani podvojil s 4,7 milijona evrov na 9,4 milijona evrov.

Junija so v Novem mestu, kot smo poročali, končali s proizvodnjo dveh modelov twinga (twingo 3 ICE in twingo 3 electric), od takrat sestavljalo le še clio 5. Po poročanju francoskih medijev v Sloveniji proizvedejo približno petino celotnih količin tega modela.

Kljub ustavitvi dveh proizvodnih programov so v Revozu obdržali vseh 1.400 delavcev, morda prav zaradi načrtov skupine Renault, da v dolenjsko prestolnico prenese nov proizvodni program. So nam pa nedavno povedali, da v podjetju, ki je imelo še pred epidemijo tri izmene, zdaj delo poteka v eni izmeni in s 36-urnim delovnikom.

Kakšen bo novi twingo?

Šef Renaulta Luca de Meo je prototip e-twinga prvič predstavil jeseni lani, na dogodku novoustanovljene Renaultove električne divizije Ampere. O tehničnih parametrih mestnega vozila ni povedal prav veliko. Napoved, da naj bi bila cena nižja od 20 tisoč evrov, pa daje občutek, da bo imel baterijo z manjšo kapaciteto (in tudi dosegom). De Meo je izdal še, da bo imel novi malček evropskega porekla porabo okoli 10 kilovatnih ur (kWh) na 100 kilometrov.

Emisije ogljikovega dioksida (CO2) bodo medtem za približno 75 odstotkov nižje “kot pri povprečnem evropskem avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem, prodanem v letu 2023, v celotnem življenjskem ciklu”, je še dejal de Meo.

Renault, e-twingo, prototip
Vodstvo Renaulta je v junijski predstavitvi za delničarje navedlo, da sta predstavitev novega modela twinga in začetek serijske proizvodnje predvidena najkasneje v letu 2026 (Foto: Profimedia)

Kitajski dobavitelji za električno divizijo Renaulta

Renaultova hčerinska družba Ampere, ki bdi nad portfeljem električnih vozil skupine s sedežem v Parizu, sicer zdaj po poročanju tujih medijev gradi dobaviteljsko verigo za načrtovano krepitev tega segmenta. Francozi so se še letos spomladi o morebitnem partnerstvu pri razvoju cenovno dostopnega manjšega električnega avta pogovarjali s Volkswagnom, a so – kot je maja poročal Reuters – pogovori z nemškim konglomeratom nato zašli v slepo ulico in naj bi bili končani. 

Pred kratkim je Renault nato sporočil, da bo baterijske celice kupoval od korejskega LG in kitajskega CATL, ki imata proizvodnjo v Evropi (na Poljskem oziroma Madžarskem). S povezovanjem z azijskimi podjetji naj bi avtomobilist znižal stroške ključne komponente električnega vozila za okoli 20 odstotkov.

Povezovanje s kitajskim podjetjem sicer prihaja po tem, ko je Evropska unija (EU) uvedla začasne carine za uvoz električnih avtomobilov s Kitajske.