Kmalu na prodaj ladjedelnica na Hrvaškem. Bo zanimala tudi Slovence?

Posel Forbes Slovenija 27. avgusta, 2025 13.13
featured image

Izklicna cena za 100-odstotni delež ladjedelnice 3. maj Rijeka 1905, ki bo verjetno oktobra na dražbi, bo nekaj manj kot 10 milijonov evrov.

27. avgusta, 2025 13.13

Hrvaški finančni minister Marko Primorac bo kot predsednik upravnega odbora Centra za prestrukturiranje in prodajo (CERP) kmalu sklical sejo, na kateri naj bi določili pogoje za prodajo reške ladjedelnice 3. maj Rijeka 1905, poroča Poslovni dnevnik.

Ladjedelnica je naslednica propadle stare ladjedelnice 3. maj. Zapleteni pogoji, ki so bili postavljeni v prejšnjih poskusih njene privatizacije, ne bodo vključeni v javno povabilo vlagateljem. Cena ne bo odločilna pri izbiri, temveč bo v ospredju vrednost naložbe v posodobitev ladjedelnice in zagotavljanje delovnih mest. Po neuradnih informacijah Poslovnega dnevnika bo tako poleg cene edini pogoj ohranitev ladjedelniške dejavnosti.

Izklicna cena na dražbi, ki bo verjetno oktobra po objavi razpisa in pregledu zainteresiranih kandidatov, bo določena pri nekaj manj kot 10 milijonih evrov, kar je osnovni kapital podjetja. Prodajal se bo 100-odstotni delež, navaja Poslovni dnevnik.

Medtem ko hrvaška vlada predvideva, da bi bilo treba v dotrajano ladjedelnico vložiti med 10 in 30 milijonov evrov, poznavalci pravijo, da bo vsak kupec z resnimi nameni in dolgoročnimi načrti vanjo vložil okoli 100 milijonov evrov. Kot pravijo, je treba spremeniti vse, od žerjavov in opreme do hal, navozov in druge infrastrukture.

Zanimanje že izrazilo šest podjetij

Stara ladjedelnica 3. maj je letos spomladi končala v stečaju. Koncesija je bila prenesena na hčerinsko družbo 3. maj Rijeka 1905, lastniški deleži hčerinske družbe pa na državo.

Uprava stare ladjedelnice je v začetku lanskega leta preverila zanimanje za nakup hčerinske družbe 3. maj Rijeka 1905. Zanimanje so pokazali Kongsberg in Green Yard iz Norveške, romunski Grup Servicii Petroliere, italijanski Palumbo in kanadsko podjetje Veer Corporation. Pozneje se je na seznamu kandidatov znašla tudi slovenska Iskra, ki že ima ladjedelnico v Šibeniku.

Kot so za Forbes Slovenija danes pojasnili v Iskri, so zanimanje za nakup ladjedelnice izkazali že večkrat. “Počakali bomo na uradni razpis, ki ga sedaj še ni, potem pa sprejeli odločitev, ali se bomo potegovali za nakup,” so navedli.

Razpis za prodajo hčerinske družbe je bil sicer sredi avgusta lani odpovedan, potem ko so imeli zainteresirani zaradi kratkega roka za oddajo prijav težave z zbiranjem potrebne dokumentacije, je pisal Forbes Hrvaška.