Kitajci so letalo Boeing poslali nazaj Američanom

Letalo družbe Boeing, ki bi ga morala prevzeti kitajska letalska družba, je v nedeljo priletelo nazaj v ZDA, saj direktorji letalskih družb raje odložijo dostavo, kot plačajo carine.
Letalo ameriškega proizvajalca Boeing, ki je bilo že na Kitajskem in predvideno za kitajskega letalskega prevoznika, se je v nedeljo vrnilo nazaj v Boeingovo tovarno kot žrtev vzajemnih dvostranskih carin, ki so posledica svetovne trgovinske ofenzive ameriškega predsednika Donalda Trumpa, piše Reuters.
Letalo 737 MAX, ki je bilo namenjeno kitajskemu prevozniku Xiamen Airlines, je ob 18.11 po lokalnem času (2.11 zjutraj po slovenskem času) pristalo na pisti Boeing Field v Seattlu, je za Reuters dejal vir, ki je bil prisoten ob pristanku. Letalo je bilo poslikano z logotipi Xiamena.
Letalo, ki se je na svoji 8.000 kilometrov dolgi povratni poti ustavilo v Guamu in na Havajih, je bilo eno od več letal 737 MAX, ki čakajo v Boeingovem logističnem centru Žoušan na Kitajskem na zaključna dela in dostavo kitajskim letalskim prevoznikom.
Trump je ta mesec zvišal osnovne carine na kitajski uvoz na 145 odstotkov. V odziv je Kitajska uvedla 125-odstotne carine na ameriško blago. Kitajske letalske družbe, ki bi prevzele Boeingovo letalo, bi lahko carine precej ohromile, saj ima novi 737 MAX tržno vrednost okoli 55 milijonov dolarjev, navaja svetovalna družba za letalstvo IBA.

Zadnji znak dobavnih motenj
Ni jasno, katera stran je sprejela odločitev, da se letalo vrne v ZDA. Boeing se ni takoj odzval na prošnjo za komentar. Xiamen se prav tako ni odzval na prošnjo za komentar.
Vrnitev letala 737 MAX, Boeingovega najbolje prodajanega modela, je najnovejši znak motenj pri dobavi novih letal. Razlog za motnje je razpad desetletja starega brezcarinskega statusa letalske industrije.
Carinska vojna in očiten preobrat pri dobavah prihajata v času, ko Boeing okreva od skoraj petletne zamrznitve uvoza letal 737 MAX na Kitajsko in prejšnjega kroga trgovinskih napetosti.
Zmeda zaradi spreminjanja carin bi lahko mnoge dobave letal pustila v negotovosti, še piše Reuters. Ob tem nekateri izvršni direktorji letalskih družb pravijo, da bi raje odložili dostavo letal kot plačali dajatev, pravijo analitiki.