Kdo so Mehičani, ki prevzemajo največjega slovenskega peka

Posel Marko Rabuza 12. januarja, 2025 05.26
featured image

Novi lastnik velikega slovenskega peka Don Don postaja mehiška megakorporacija Bimbo Group, ki zaposluje 150.000 ljudi.

12. januarja, 2025 05.26

Konec lanskega leta je španska družba BB Global Investing Holding, hčerinska družba največje pekovske skupine na svetu Bimbo Group, dobila zeleno luč regulatorja za prevzem grosupeljskega peka Don Don.

Slovenski pek, ki sta ga v Metliki ustanovila brat in sestra Alenka Mozetič Zavrl in Aleš Mozetič, se je v 30 letih iz cvrtja krofov razvil v enega največjih pekovskih družb v regiji. Ob Sloveniji delujejo tudi v Srbiji, Bosni in Hercegovini, Črni gori, Bolgariji, Romuniji, Severni Makedoniji, Poljski, Slovaški in na Hrvaškem, skupino pa sestavlja več kot 10 podjetij.

Kaj vse so s prevzemom Don Dona dobili Mehičani, smo na Forbes Slovenija že natančno popisali. Zdaj smo se osredotočili na drugo stran, kdo so novi lastniki.

227 pekarn, 100 blagovnih znamk

Bimbo Group je še za pol stoletja starejše od Don Dona – letos bodo praznovali 80. letnico. V tem času so s 34 zaposlenih, kolikor jih je bilo na začetku, ko so prodajali le nekaj različnih vrst kruha, zrasli v največje pekovsko podjetje na svetu. Imajo 227 pekarn in več kot 150.000 zaposlenih, prisotni pa so v 35 državah – od ZDA, Evrope in Azije do Afrike. Njihovi izdelki so na policah 3,4 milijona prodajaln po svetu. Med drugim izdelujejo toaste, torte, piškote, tortilje in prigrizke.

Lani so imeli v ponudbi več kot 9.000 izdelkov, ki jih tržijo pod več kot 100 blagovnimi znamkami. Predlani je celotna skupina imela 20 milijard dolarjev čistih prihodkov in približno 700 milijonov dolarjev čistega dobička. Malo manj kot polovico čistih prihodkov so ustvarili v ZDA in Kanadi, tretjino v Mehiki, približno po desetino pa v Latinski Ameriki, Evropi, Aziji in Afriki.

V zadnjih dveh desetletjih so se širili predvsem z nakupi – v tem času so po svetu prevzeli več kot 90 podjetij. Skupina od sredine 80. let kotira na mehiški borzi, trenutna tržna kapitalizacija se giblje okoli 11 milijard dolarjev.

Odločitve v rokah družine Servitje

Glavno besedo v podjetju ima družina Servitje, ki je prek družb Normaciel in Promociones Monser lastnica približno dve tretjini skupine Bimbo. Podjetje vodi Daniel Servitje, ki je eden od osmih sinov ustanovitelja Lorenza Servitja, ki je v 98. letu starosti umrl leta 2017.

Daniel Servitje je v podjetju že štiri desetletja, lanskega aprila pa je po poročanju mehiškega Forbesa napovedal svoj odhod z mesta glavnega izvršnega direktorja. Nasledil ga je Rafael Pamias, Daniel Servitje pa je zasedel nov položaj, ki so ga ustvarili – izvršni predsednik družbe Bimbo Group.

Petinšestdesetletni Servitje je sicer eden najbogatejših Mehičanov. Pred 11 leti je Forbes njegovo premoženje ocenil na 3,5 milijarde dolarjev, leta 2018 pa so njegovo premoženje ovrednotili na 4,4 milijarde dolarjev.

S prevzemom vstopajo na naš in sosednje trge

Bimbo Group do zdaj ni bil prisoten v Sloveniji in na drugih trgih držav nekdanje skupne države. Po podatkih na njihovih spletni strani delujejo v Zahodni Evropi – Italiji, Španiji, Portugalski, Franciji, Veliki Britaniji, Švici in Švedski.

Lani so prevzeli romunsko družbo Vel Pitar, z vstopom v Don Don pa so prodrli tudi na trge po Balkanu.

Glavne niti v Bimbo Gropu vleče Daniel Servitje, eden najbogatejših Mehičanov (Foto: PROFIMEDIA)

Zanimiva zgodba z izbiro imena

Z mehiškim podjetjem je zanimiva tudi zgodba o izbiri imena. Ob ustanovitvi leta 1945 so se imenovali Panificacion Bimbo, skovanka pa naj bi nastala kot kombinacija imen junakov iz Disneyjevih filmov Bambi in Dumbo, ki sta bili najljubši risanki hčerke ustanovitelja Lorenza Servitje Marinele.

Ime se je obdržalo, saj so pozneje ugotovili, da beseda bimbo v italijanskem pogovornem jeziku označuje otroka, podobna pa je na Kitajskem beseda za kruh. Do petdesetih let 20. stoletja so svoje izdelke promovirali s tovornjakom z zvočniki.