Karte so se premešale: Rimac bi zdaj iz Bugattija izrinil Nemce

Rimac, čigar delež v skupnem podjetju je še pred nekaj meseci nameraval odkupiti Porsche, je zdaj pripravljen izplačati nemškega proizvajalca.
Hrvaški proizvajalec športnih avtomobilov Rimac Group se zanima za odkup Porschejevega deleža v njunem skupnem podjetju Bugatti Rimac. Rimac je po navedbah Bloombergovih virov pred kratkim podal predhodno ponudbo za odkup 45-odstotnega deleža Porscheja, s čimer bi hrvaški proizvajalec prevzel nadzor nad skupnim podjetjem.
Rimac, ki ima v Buggati Rimcu trenutno 55-odstotni delež, bi se pri tem lahko povezal z drugimi vlagatelji. Razprave so v zgodnji fazi in morda ne bodo pripeljale do transakcije, so za Bloomberg navedli ljudje, seznanjeni z zadevo.
V Porscheju Rimčeve ponudbe niso želeli komentirati, so pa za Bloomberg navedli: “Porsche nenehno ocenjuje možne optimizacije svojih deležev in tesno sodeluje s svojimi poslovnimi partnerji in soinvestitorji.” Dodali so še, da “močno verjamejo v potencial Buggatija”.
Porsche spreminja strategijo
Kot smo že poročali, je Porsche še pred nekaj meseci razmišljal o večinskem prevzemu skupnega podjetja. A kot se zdi, je nemški avtomobilski proizvajalec za zdaj spremenil svoje prednostne naloge po odhodu nekaterih vodilnih menedžerjev v luči zahtevnega avtomobilskega trga.
V zadnjem letu se Porsche spopada z motnjami v dobavni verigi, pestita pa ga tudi padec prodaje na Kitajskem in manjše povpraševanje po električnih modelih. Tako zdaj poskuša spremeniti svojo strategijo, pri čemer je že zmanjšal svoje cilje glede električnih vozil in napovedal za 800 milijonov evrov vlaganj v razvoj več modelov na fosilna goriva.
Trenja med proizvajalcema
Rimac in Porsche sta leta 2021 ustanovila podjetje Bugatti Rimac, da bi pod istoimenskimi blagovnimi znamkami izdelovala tako imenovane hiperavtomobile. Lani je Bugatti predstavil hibridni hiperavtomobil Tourbillon za 3,8 milijona evrov in hitro prodal vseh 250 vozil. Toda med proizvajalcema so se kmalu pojavila trenja.
Decembra so mediji poročali, da Porsche ni zadovoljen s partnerstvom. Prodaja Rimčeve Nevere je razočarala, prihodki skupnega podjetja pa so se lani zmanjšali za 46 odstotkov na 182 milijonov evrov, saj so prekinili prodajo novih modelov. Nemci so tako želeli prevzeti nadzor nad skupnim podjetjem, ki je ustvarjalo izgubo, ob tem pa navedli, da niso zadovoljni z načinom, kako skupina Rimac upravlja podjetje.
Bloomberg še piše, da Rimac in Porsche morda nista idealna partnerja. Medtem ko Rimac proda okoli 100 avtomobilov na leto, jih Porsche proda 310.000, tehnološka osnova njunih vozil pa se močno razlikuje. Če bi se proizvajalca odločila prekiniti sodelovanje, bi bil Porsche v dobrem položaju, saj bi imel veliko pogajalsko moč. Rimac Porscheja ne more prisiliti k prodaji, nemški proizvajalec pa lahko postavi visoko ceno.